Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Malin wiper - 6 augusti 2013 21:00

   

Smålandsjenny! Kan du mejla mig på: wiperium@hotmail.com så jag får skicka dig menyn till vår blå Thaikiosk som jag lovat. Jag har hämtat en meny där men hittar inte din mejladress. Här ser du vår thaikiosk där dom gör toppenmat. På vänster sida lite längre ner finns en vanlig kiosk.


    

För några dagar sen fick jag två vykort och det är inte så ofta numera, och jag själv har varit dålig på att skicka kort dom sista åren. Det övre är från min första bloggvän Cattis som varit till Öland. Jag har mejlat dig...  


Det andra är från  en barndomsvän som jag skall träffa om några veckor, hon och hennes man bor i Tranås. Kortet är så roligt och föreställer oss om 20 år hur vi sitter och njuter i en trädgård, pratar och skrattar...    . Jag blev jätteglad för korten.   

 

Av Malin wiper - 6 augusti 2013 12:00

  

I går förmiddag hade jag tid hos tandläkare Dusko Tubin i Skillingaryd. Han samarbetar med min tandhygenist Myrna Henriksson på "Munhålan". Jag fick ta  en bild med honom och hans sköterska. Jag lagade ett hål och bytte ut den trasiga amalganfyllningen till plast. Jag är jättenöjd för han var jätteproffsig, så även hans sköterska. Jag har inte behövt gå till tandläkaren på 11 år (före det varje år) men har varje år varit till tandhygenisten. Nu har jag även vant mig vid min elektriska tandborste som jag köpte där för ett tag sen. Det blev mycket billigare än jag väntat mig men billigt är det ändå inte numera. Min man var med för han skulle få rådgivning ang. två tänder som han har problem med. Han fick en tid och ett kostnadsförslag och det kommer också att bli billigare än vi trodde.


  

Sen åkte vi iväg till Jönköping för att lämna in min laptop på Elgiganten.  


Vi åkte sen till Malmborgs Lilla för att äta lunch och då stod denna tuffa fiat (bilden ovan) på på andra sidan gatan. 


  

Min man tog deras goda tomatsoppa med grillade smörgåsar till och en topping till soppan. 

 

 

 





  

Jag tog  tog räksallad som var superfräsch och god som vanligt.

 

    

Sen hade vi tänkt åka hem men vi ångrade oss och  kollade lite överallt,  här har vi kommit till Vattenledningsparken som är ett vackert utflyktsmål där man får sig till livs vattenbassänger, fontäner och svindlande utsikt.  Sen finns det sittplatser lite överallt så man kan ta med sig kaffe eller annan matsäck.

  


Klicka här  för att läsa om vattenledningsparken. Klicka här för att komma in på ytterligare en sida ang vattenledningsparken. 

 

           



  

Äldre bild som jag tog för nåt eller några år sedan


  



 


  


  


I dag skall vi fortsätta att rensa och städa hemma så det blir inga utsvävningar utan på sin höjd en promenad. Det såg inte ut att bli lika varmt i dag men när jag skriver detta så skiner solen igen.

   

Av Malin wiper - 6 augusti 2013 08:00

zwani.com myspace graphic comments
visit twitterbackgrounds.org for more
   
  
Grattis till min son som fyller 40 år i dag.  Hoppas du får en toppendag...    
 
 
 
 
 
 
  
 
Puss & kram från mamma och Mr T
 
 
   
Två bilder från 2009
 
 
 
  
  
 
Eftersom han är ett Star Wars fan så blir det musik från filmen
 
 
 
  
 
  
  
 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards