Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Malin wiper - 4 augusti 2013 20:00

 

Jag tog en bild från vår balkong när det var busväder i går. Det höll inte på så länge tack och lov.

 

  

I dag har min man börjat städa ett skåp och hela denna bäddsoffan och skrivbordet var fullt med prylar av alla de slag. Nu har har han fått in det som skall vara kvar i skåpet.  


  

Vi hittade vinstället som vi sökt länge. Det köpte vi hos Mimmis Magasin och hade uppe i vårt hus. 


  

Vi hittade ett nytt liknande på second hand när vi flyttade in i denna lägenhet. Nu har vi två och det andra sätter vi på ett annat ställe. När man rensar så hittar man en massa saker som man letat efter.

 

Passande låt med Robban Broberg "Det som göms i tö kommer upp i snö"


  

Jag hittade dessa dekorationer i min mans skåp som jag gjorde för några år sedan för att ha i buketter eller krukor att dekorera med så det blir lite festligare när nån fyller år eller nåt annat som man skall fira. Pinnen dom sitter på är såna där grillpinnar som man gör grillspetta av.   


        

Jag kom på denna barnsliga idé själv och satt och knåpade för fullt. Nu finns bara dessa kvar. Materialet till dom köpte jag på vår dåvarande bok/pappershandel som hade hur mycket som helst att smycka ut med. Klicka på bilderna så blir dom större.  Nu blir jag full i skratt när jag ser dom...  


 

Min man hittade även en massa snoddar som man har till när man sätter upp håret. Jag hade

dom till nåt helt annat.

 

 

Innan jag opererade gallan så hade jag stora problem med ballongmage så fort jag åt nåt som inte magen gillade. Kom då på att jag kunde sätta en sån här snodd i byxorna som på bilden, då töjdes dom ut och jag slapp ha det för snävt över magen. Nu när gallan är borta så blir jag inte svullen alls och magen funkar jättebra. Alla knep är bra utom dom dåliga...  (too much informations)...   


    

Det är detta vi varit på  


I dag har vi varit till Byarums Hembygdsgård för att både fika och lyssna på musik. Skriver om detta ev i morgon. Ha en fin kväll och sköt om er


Av Malin wiper - 4 augusti 2013 13:00

  

I fredags var jag in på vårt City Skor för att kolla runt lite. Rebecka var tillbaka efter en härlig semester utomlands. Utanför har dom så fint med möbler och en snygg blomuppsättning på trappen.  



     

Gif paradise 


  

Jag kunde inte motstå dessa skor när jag provat dom, skorna satt så bra och var uppbyggda. Jag behöver ett par skor som jag bara kan sticka in fötterna i och även ha på mig inomhus. Dom var nyhemkomna och jag blev så förvånad när jag kunde ha storlek 38, har annars 39. Jag har inte krympt på längde så jag tror inte fötterna blivit mindre utan det är nog olika på skor. Dom var i mocca och lite aprikosfärgade,  man kan spänna in och ut med karborreband. Skomärket är "Tamaris". Klicka här för att komma in på en sida och se fler skor i detta märke.  


  

Köpte även denna mobilväska  för halva priset så den kostade 50 kr. Den finns i beige/blått också.  Det är en lång rem så jag skall ha den över axeln när jag inte vill släpa på en vanlig väska när jag är ute och promenerar. Man får plats med både mobil, nycklar och lösa pengar.


  

När jag ändå var där så fotade jag lite nyheter inför höst och vinter vad gäller damskor. Denna röda med lagomt hög klack gillade jag. Det är mycket i vinrött, grått, brunt och svart. Färgen på kläderna i höst ser ut att vara vinrött,  lilarött,  grått, silver, svart och mörkt kall grön och lite annat. I slutet av 70-talet hade jag ett par höga stövlar som hade denna färg, och dom hade samma höjd på klack. 


  

Dessa gillar jag också som har en kilklack i grå matt look.  


  

Dessa föll mig också i smaken med sin lite korta eleganta utformning. Dom ser ut precis som en vanlig sko där man har satt in ett skaft så dom blir som en liten stövlett. Det hade kunnat bli två skor i ett. Jag har redan ett par svarta boots med klack så jag behöver några med annan färg.


    


  

Det verkar vara mycket med remmar och spännen i år. Även stickningar på skorna. Fast det finns nåt för alla.  


  

Lågklackad boots som ändå ser lite sobert elegant ut med endast en rem.


  

Detta är ett nytt märke dom tagit in som  är lite bredare i lästen.          


  

Vill man ha lite grövre tuffare look så fanns dessa  med remmning och stickningar runtom.


  

 Här några hyllor med fler modeller.   


  

Blankt lysande klassisk höstsko med resår på sidorna


    

Vill man ha en helt stilren klassisk sko med liten klack så finns såna också. Dom har ett bra urval och köper in bra och säljbara skor.  

  

Cliff Richard & The Shadows med "Put on your dancing shoes" 


 

Av Malin wiper - 4 augusti 2013 08:00

    

Lite bilder jag tog när vi åkte igenom Borås sist vi åkte till min mamma. Det är en vacker stad med blommande parker och många skulpturer och utsmyckningar.

 

    

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild   


    

Här kommer lite bilder från Borås vackra stadspark  


         


  


          


  

Denna skulptur är skapad av Kjeld Moseholm-Jörgensen och heter "Anette" från 1994. Klicka här för att se lite fler verk av honom. Klicka här för att läsa om konstnären. Klicka här för att se en bild på konstnären. Han står verkligen för variation från lite mer traditionellt som denna skulptur, och sen lite modernare konst nästan mot det lite brutala. 


  

Lulus Konditori i Borås där jag sitter på uteplatsen   


 

Deras goda surdegsbröd med havre och russin är en höjdare.  


  



Ett av soundtracken till Romeo and Juliet. Spelat av violinisten Andre Rieu  


  

En gammal bubbla i rött och benvit färg med en vaniljgul husvagn. Det var ett läckert ekipage som jag endast fick denna bild av utefter motorvägen.   

 

   

Hoppas ni har en fin och njutbar söndag att se fram emot mina kära bloggläsare. Antar att en del har slut på sin semester. Det har lovats fint väder hela augusti också. Det var länge sen juli var så varmt och soligt som i år. Till och med jag som är mer höst och vintermänniska står ut med detta. Jag tackar för att det finns handfläktar...  som räddat mig från störtfloder i ansiktet....   Klicka här för att se ett annat fläktalternativ. I går kväll efter en åskknall öppnade sig himlens portar och det kom ett störtregn och började blåsa så jag fick stänga alla fönster. Det var blixt och dunder ett bra tag men så avtog det plötsligt. Det var lite översvämning på gatan utanför men här brukar det rinna undan snabbt. Det har varit så tryckande så man orkar ingenting just nu. 

 

  

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards