Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Malin wiper - 1 augusti 2013 18:00

  

För ett tag sen när vi var till Jönköping så åkte vi på Östra Storgatan  mot Huskvarna, och då bad jag min man bromsa in när jag såg detta lilla hus mitt bland alla stora hyreshus lysa upp och pocka på uppmärksamhet. Än om jag börjat se mig mer omkring sen jag började fota så hade jag helt missat detta trots att vi ofta åker på denna gata.

.Det såg så litet och inklämt ut bland den mer moderna bebyggelsen och så fint. Huset står på Östra Storgatan 99. Klicka här för se en annan bild av gatan och en karta


  

Så här ser det lilla huset ut på nära håll och det ser ut som en nedlagd butik som säkert används till nåt annat nu   

 

     

Bakom grinden stod grönskan i full blom och dom mulliga träden vajade i vinden. Färgen på grinden och staketen lyste upp och man ser sällan sån färg numera.  

 

     

Jag kunde inte låta bli att tjuvkika in bakom grinden, då såg jag ett hus lite längre ner med lite vildvuxen grönska. Huset såg så vackert ut så man hade viljat vandra fram på grusgången och kolla hur det såg ut runtom och inuti.   

 

     

Här ser man ett annat  hyreshus på höger sida. Det kändes som en vindpust från en svunnen tid som man fick ta del av. Jag skulle vilja veta lite mer om husets historia så jag skall försöka få kontakt med nån. 

 

   

Huset från en annan vinkel  

 

 

    

 


Enya med "The memory of trees". Klicka här för att komma in på hennes hemsida 


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards