Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Malin wiper - 23 juli 2013 18:00

   


Jag fick inte tag på en del saker jag är ute efter här i samhället så vi åkte iväg till Jönköping efter min mans jobb i går. Det blev bara en snabbvisit då vi gjorde våra ärenden.  


    


Eftersom vi inte hunnit äta så gick vi till Malmborgs Lilla som öppnade efter två veckors semester. Victoria som driver stället var där och även Emilia som arbetar hos henne. Dom sprider både värme och gjädje så vi trivs verkligen när vi går dit.  

 

    

 

Min man tog broccolisoppa och jag pannkaka med sylt och grädde.   

 

  

   

Victoria kom ut med varsitt glas vatten med isbitar i och det behövdes verkligen i värmen  

 

  

   

Här sitter jag och njuter mellan maten och kaffet med en tidning.  

 

  

   

Emilia serverar så elegant kaffet som vi beställt, och till det två mörka chokladtryfflar. Jag äter egentligen inte godis men dessa är 70% och vi äter dom mitt på dan...    

 

 

  

   

    

 

Nu är Malmborgs Lilla på Instagram också.   

 

   

Jag köpte denna blus till mamma på Dea Axelsson som hon skall få ha på sig på sin födelsedag. Den har resår både nertill och på ärmarna. Den har kostat över 300 kr men nu 199 kr. Silkig, somrig och blommig. Det går inte att få fram på bild riktigt hur fin den är. Hon har gått ner så mycket så jag tog medium. Provade den själv och förstod att dom var lite stora på storlekarna för jag kunde också ha den än om den kommer att sitta lösare på mamma.

  

 

  

   

Den har en snygg hals som är som flätad och lite hålig upptill. Jag hade inte tänkt köpa en som var så mönstrad men den hade sån fin kvalitet och såg lite festlig ut.   

 

  

  

Jag hittade själv ett par jeans som satt superbra och var rätt snäva och inte så vida nedtill, dom trollade bort några kilon på låren. Dom hade kostat 599 kr men var nedsatta till 399 kr först men på det priset fick man 30 % och sen hade jag 50 kr i bonus så dom kostade ca 230 kr. Egentligen skulle jag köpa korta byxor men hittade inga för det var nu tunnsått på rean.

 


Bread med Everything I own. Bread är en amerikanskt rockband bildat i Los Angeles, Kalifornien år 1968 som spelade lättsam rock. Gitarristen och sångaren James Griffin tillsammans med keybordartisten David Gates bildade gruppen och lade till gitarristen Robb Royer. Senare spelade de in sitt första självbetitlade album. Klicka här för att läsa mer om gruppen.

 

 

 

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards