Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Silje Nergaard och lite kallprat....

Av Malin wiper - 22 juli 2013 07:30


 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.   

 

Vi skulle ha besök i går av fd grannar men det funkar inte när jag är så trött så vi flyttade besöket tills på tisdag. Grannfrun ringde för hon ville att jag skulle lägga upp ett par byxor till henne och sy in axlarna på en klänning. Jag är rätt bra på att lägga upp saker men nu har jag blivit lite haj på annat också när det gäller symaskinen, och det är väl för att jag är intresserad av att sy. Det skall bli kul att se om jag klarar att göra axeländringar eller förstör klänningen....   Har lagt upp byxor åt flera nu och även sytt upp ärmarna på en blus som inte var så samarbetsvillig...  men till slut fick jag till det och det känns toppen.  Jag sydde lite kläder på 90-talet då vi bodde i Katrineholm men sen fick jag sluta på grund av nacken men nån gång då och då kan jag fixa till ett klädesplagg. 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna 3D bild på morgonrockar på en hängare. 

 

 

Varken min man eller jag klädde på oss i går, vi gick i morgonrockarna hela dan och bara vilade. Sen jag blev utbränd och fick min nackskada så har jag mer och mer börjat lyssna till kroppens signaler, och jag tror att det är bra att vila emellanåt och  bara vara, även för friska. I dag skall jag förbereda lite inför mammas födelsedag och även beställa tårtor. Jag tar en sak i taget. 

 



Silje Nergaard med låten "Two sleepy people". Den finns i hur många versioner som helst men nu tar jag denna.

 

  

  

 

 

 

 

Dratta= ramla omkull

 

  

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på sajten Menyou. Jag brukar själv ladda ner filmer därifrån men nu har jag inte hunnit sitta så mycket vid tv:n. Där finns både böcker, filmer, bilder mm. Nedanför min presentationsbild finns samma bild som här där man kan klicka och komma direkt in dit.

 

 

 
 
TantGlad

TantGlad

22 juli 2013 07:40

Tänk att kunna sy, för det är jag skitdålig på.
Vad duktig du är som kan sy. Fin symaskin på bilden. Jag har en gammal singel från mormor kvar och den är nog från slutet på 1800 talet skulle jag tro.
Varm kram och ha en jättefin dag fina du!
Kraaaaam

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

22 juli 2013 08:40

Jag gillar mer att sy än att sticka och virka. Jag har en jättebra symaskin än om den har 15 år på nacken. Kul att du har en sån gammal maskin för det är en fin inredningsdetalj

Ha en fin dag själv goa du
Varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards