Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Blommor och kaffenjutning....

Av Malin wiper - 20 juli 2013 18:00


    


I går var vi bjudna till A-G och hennes man på kaffe och vi hade sagt till i förväg att vi inte kunde äta kaffebröd och det hade dom tagit fasta på...  . Vi fick istället smörgås, kex, pålägg och frukter. Det smakade toppen och vi hade trevligt. Dom hade dukat så fint på den inglasade altanen där dom har fönster över hela och snygga växter. 


    


Av Barbro fick dom denna fina hängväxt som passade bra i dom fina fönstren på deras inglasade altan.   


 

Acleja Blomsterhandel

  

Av oss fick hon denna vas med en blomma, lite grönt och en utsmyckning som inte syns.   


   


Ett rött litet extrahus på tomten. 

  


   


Här sitter Mr L-G, och min man ute på den yttre öppna altanen bredvid hammocken. Jag var dålig på att fota för jag var trött och då är det bättre att bara umgås.



  

Dom har så fina blommor och utsmyckningar överallt men jag vill inte exponera deras hus alltför mycket. 

   


Dom har möbler lite överallt och här på framsidan denna fina gjurjärnsgrupp


  

    


Utanför ytterdörren hängde denna fina blomma i sin zinkkruka



I dag har det varit jättevarmt så det är tur att det blåser lite. Vi har varit till Gnosjö i dag och Barbro har följt med. Hon hade aldrig  varit dit och hade hört talas om deras second hand som var öppet i dag. Vi var ute ca 3 timmar sen orkade jag inte mer så jag fick säga som det var och vi åkte hem. Vi hann ändå rätt mycket och åkte in på småvägar och dök på en annan second hand i en lada. Skriver om detta senare. Ha en fin kväll. 

 

 

  

 

 
 
Gilla

Gilla

20 juli 2013 21:56

Det verkar vara ett fint hus de har. Allt ser så härligt somrigt ut.

Att kaffet inte rinner över koppen!!!! Hihi!

Ni hinner då med mycket under dagarna.

Sv: Du skulle absolut trivas på Gyllene Koppen. Ta er en tur till Landskrona och prova.

Tack för det snälla omdömet om mitt hår och mitt utseende.

Hon har verkligen snygga plagg, som passar de flesta.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

21 juli 2013 09:30

Dom har ett jättefint hus och en underbar trädgård. Animeringar är bra att ta till ;)

Vi är ute varje dag nu och det är för det mesta vilsamt men jag är helt slut nu så jag kan inte ta mig ut i dag. Det kommer tyvärr efter.

Vi kommer att besöka Gyllene koppen när vi har möjlighet att ta oss dit. Du är verkligen färgstark och jag säger alltid som jag tycker.

Det verkar verkligen finnas nåt för alla på den butiken.

Ha en fin söndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards