Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Malin wiper - 11 juli 2013 13:00

  

För några dagar sen fick vi dessa fina kantareller av Mrs C som är en fd granne till oss. Vi bodde på samma gata när vi hade eget hus. Min man tog hand om kantarellerna som var så rena och fina. Vilken tur vi har som fått kantareller av två personer på kort tid...  . Vi har fått så många kantareller genom åren från Mrs C så det blir en hel förmögenhet. Skogens guld är rena rama njutningen till en god köttbit eller något vegetariskt. 

  

  

Vilken härlig syn.


  

Min man får alltid ta hand om svamparna så här har han förvällt dom.   


        

Kolla så fint det belv i askarna som fryses in i för att sen avnjutas i form av sås som min man också fixar till...  


 


Detta skrev jag för några dagar sen men ibland blir det för många inlägg så dom kommer in senare. I dag efter 12.00 så åkte vi iväg igen....  till Jönköping för att byta mina hörlurar som inte funkade som jag ville. Hade helst velat slippa sladd men jag hoppas det finns några med lång sladd eller förlängning. Vi håller oss till A6 området i dag för jag är lite yr av nacken så vi blir inte där så länge. 

Av Malin wiper - 11 juli 2013 09:30

  

Några timmar efter jag varit till tandhygenisten i går så var det dags för frissan dit jag skulle bara för att klippa upp håret lite mer och toppa. Här ser ni fina glada Sandra som tog hand om mig. Hon är den som driver friseringen som heter Salong Hon & Han Frisör Interiör.    


  

Efter det så gick min man och jag in till City Skor som ägs av min tandhygenist. Mr T köpte dessa skor som var nedsatta med 30% och satt som en handske, dom var av märket Reiker. Vi har inte behövt handla skor nån annanstans för City Skor har en sån bra blanding. Min man har storlek 46-47 och det finns alltid några stora storlekar att välja på och det är han inte bortskämd med.


  

Jag köpte dessa som är av märket Reiker och var också nedsatta med 30%. Dom känns också som en handske och har en lagom klack som är helt rund. Dom kan jag även ha i höst. 

 

  

Sen åkte vi in till Jönköping för att köpa ett par trådlösa Bluetooth Headphones så nu får min man mina gamla med sladd..  för han kollar ser mest film på nätet och sitter med lurar, hans k nyss sönder.  

 


Tyvärr upptäckte vi när vi installerat lurarna att det inte gick att få nån hög volym. Dom är tydligen gjorda mer för att ha med på resa så vi blir tvungna att byta dessa hörlurar. Skall man få så hög volym som med sladd så kostar dom jättemycket. Vi åker in och byter dom till lurar med sladd men då måste sladden vara lång för jag skall börja motionera lätt till musik och då vill man ha hög volym.  

 

     

Vi fikade på Röda Korsets Second hand på Klostergatan och där hittade jag denna upphängningsgrej som man kan lägga över en dörr upptill och sen hänga en morgonrock eller nåt annat på krokarna. När vi såg hängaren så hängde den på dörren in till Café och vi visste inte om den var till försäljning, då är det bara att fråga...  . Jag glömde fota vårt fika eftersom vi satt och pratade så mycket.  Barbro följde med oss och fick tag på lite saker hon också. 

 

   

Hon köpte denna lampa på Ekohallen som hon skall ha i köket.  

 

     

Sam hjälpen hade semesterstängt så vi åkte till Bra & Begagnat i Huskvarna. Såg denna häftiga soffa men jag fotade rätt lite denna gång.   

 

     

När vi kom hem så åkte vi förbi ett hus och där stod denna snygga Volvo duett 

 

 

Jag kom upp sent i dag så jag har inte hunnit med nåt än, tog ut mig lite i går. I dag är det i alla fall sommar igen och jag hoppas ni får en fin och njutningsfull dag



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards