Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Malin wiper - 8 juli 2013 19:45

Chris Rea med låten On the beach. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Den här låten har jag inte hört med honom förut. Chris Rea föddes 1951 och är en engelsk sångare,låtskrivare, gitarrist och skådespelare.  Han är en produktiv artist som släppt över 20 album som sammanlagt sålt i över 30 miljoner exemplar. Han har gjort många poplåtar med enkla melodier och texter om kärlek, men har som en röd tråd genom karriären inspirerats av jazz och på de senare skivorna är inriktningen mot bluesen tydlig. Han spelar ofta slidegitarr och är överhuvudtaget känd och respekterad för sitt känsliga gitarrspel och sin rökiga sångröst.  

 

  

Vi åkte iväg till Rolstorpasjön 13.00, och vår granne Barbro följde med. Vi såg denna cykel mitt ute på ett fält. Jag tog inte så många bilder denna gång för vi kunde inte hålla på och stanna bilen hela tiden...  .  Vi har haft en toppendag så vi kom hem rätt sent. Klicka här för att se vad fint betyg badplatsen fått på "Badkartan"  

 

  

Här är vi framme vid Rollstorpasjön där det fanns lite folk längre bort, och det kom lite fler senare. 

   

  

Jag hade gjort kycklingsallader åt oss i plastlådor med min egna mangocurry dressing. Det var så mysigt och sitta där äta medans man njöt av lugnet och den vackra badstranden och utsikten ut mot vattnet.  

 

  

När vi åkte därifrån så såg vi denna ko i en hage som såg ut att vara på språng 

   

  

Jag hade kaffe och smörgåsar med men när vi åkte förbi Nydala så kände vi för att fika där. När vi kom fram så såg vi att det var stängt och endast öppet tisdagar och söndagar. 

  

  

        

Då åkte vi vidare mot Ohs 

 

  

En häst i full skyddsmundering mot alla insekter  

  

  

Vi hamnade utanför Ohs museum där det fanns lite bänkar så vi kunde dricka vårt kaffe  

  

   

Barbro och jag i samspråk.  

 

  

Det fanns en lekpark där som såg lite lustig ut för det fanns inga avgränsningar mellan gräsmatta och sand   

 

   

     

Solen låg på så det var svårt att få bra bilder än om jag försökt få dom så bra som möjligt i fotoprogrammet. 

 

   

   

 

   

 

  

 

 

Av Malin wiper - 8 juli 2013 12:15

  

När vi ändå var ute i lördags så gick jag in på vårt Acleja Blomsterhandel för att köpa några nya blomkrukor.           



  

En sidentrådslampa som går att köpa hos dom. Den andas lite syndig nattklubb...    


  

En dröm i rosa som kan förgylla vilken uteplats som helst.


    

  

  

Nu finns även dessa som vaser. Jag har själv två blomkrukor i serien men i olika storlek.


  

Skålar i olika storlekar som man kan pynta som man vill men även ha till frukt och annat. 


  

Läckert i skylten. Perukliknande blommor med nyckelpiga instucket. 

 

Donna Summer & Seal med Unbreak my heart, Crazy och On the radio. Donna Summer gick tyvärr ur tiden 17 maj 2012 i en ålder av 63 år.  

 
 
Av Malin wiper - 8 juli 2013 08:00

   

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna skärbräda  

 

 

Min man fick ett recept från en av sina arbetskamrater som vi nu båda provsmakat och det var så gott. Man  kan även ha det som kex utan nåt pålägg. Hon sa att det är jättegott till ostbricka, och brödet är glutenfritt. Vi har inte bakat det än men skall så göra nästa vecka. Tack snälla du för receptet...                  



Camilla knäcke 

  

 

Ingredienser:  

 

  

3 dl majsströbröd

3 dl ”frön” (solroskärnor, linfrö, sesam eller pumpa)

0,5 dl olja

3 dl vatten 

  

 

Blanda torra ingredienser noga,

häll på olja och vatten, rör ihop noga.

 

LÅT SVÄLLA  15 min till 30 min. 

  

 

Dela klumpen i 2 delar.

Gör klumpen avlång och lägg på ett bakplåtspapper, lägg ett annat bakplåtspapper ovanpå och tryck ut med händerna eller kavla ovanpå papperet. Det skall vara tunt.  

  

 Ta bort det översta papperet och grädda t.ex 40 min i 150°C. 

  

 

Bryt sönder i lagoma bitar, förvara svalt. 

 

 

 

 

 

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. I dag hoppas jag vi kan åka iväg till en strand och bara mysa när min man kommer hem efter sina fyra arbetstimmar. Jag skall göra en kycklingsallad som vi skall ta med oss och äta som en lunch. Vädret kommer ju att hålla i sig och det blåser lite svalkande vindar. Ha det bra kära bloggvänner och läsare.  

 
 
 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards