Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Malin wiper - 25 juni 2013 12:45

    


Detta är damerna som  räddar sommarfikat, dom är aktiva i Waggeryds Museiförening. Jag har själv gjort mycket reklam för Vaggeryd och då har det kommit folk förbi här på sommaren för att fika men då har båda fiken haft sommarstängt i två veckor samtidigt, så dom har blivit väldigt besvikna. Nu kommer dessa fantastiska kvinnor öppna Café i Magnisastugan dom två veckor som dom andra Caféerna är stängda. Det är väldigt fint vid Magnisastugan  med vackra blommor och en stor gräsmatta där det finns flera bänkar,  nu när cafét kommer igång så kan man sitta ute under partytält också. Vi skall naturligtvis själva fika där.  

  


Klicka här för att komma in på Museiföreningens hemsida. 

 

 

  

   

Den vackra Magnisastugan

 

 

     

 Lite av deras plantering. 



     

  


Här ser ni öppettiderna för         . Det är min man som håller upp affiscen. Jag var dit för att ta lite nya foton. Det var min man som talade om detta för mig. 

 

 

  

  

Så här kan det se ut utanför Magnisastugan när vi har nåt evenemang såsom "Vaggerydsdagen" mm. Jag antar att det var Vaggerydsdagen eftersom det står utställt stolar och en bastuba lite längre in.    

 

  

   

Dom hade kafferast när jag kom så jag tog ett foto på dom andra som jobbar där också. Två jättegulliga fina tjejer. Miss C och miss J  

 

 


Marie Bergman med låten "Varje människa bär en historia". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1950 i Stockholm, är en svensk sångerska som började på Vispråmen Storken i Stockholm 1968-69 sjöng hon i Putte Wickmans band. 1969-1972 var hon medlem i Family Four, och 1974 inleddes solokarriären. 

 

  


 

Av Malin wiper - 25 juni 2013 08:00

  

Här kommer ett njutningsfullt inlägg ang vårt senaste besök hos Malmborgs Lilla...  Vädret var lagomt varmt och soligt. På uteserveringen kändes det så kontinentalt och på vägen utanför sjöd det av liv. Det gick till  så att jag blev  rastlös, och sa till min man vi åker iväg en sväng med bilen, sen hamnade vi i Jönköping i alla fall, hade bara tänkt vara inne och fixa. Jag passade då även på att köpa tillbehör till nya rumsgardiner som jag skall försöka få upp så fort som möjligt. Köpte det på Junex i Huskvarna som har massor av tyger och annat. Det blir hissgardiner som passar bäst till vardagsrumsfönstren. Vi har inte haft några ombyten vad gäller gardiner sen vi flyttade till lägenhet, dom vi hade i huset passar inte in här. Klicka här för att komma in på Tygfabriken som ligger i Junexhuset.  


   


Min man tog en bagels  vars innandöme täcktes av bacon, sallad, tomat, avocado, röd lök och philadelphiaost. Min man njöt så tandvattnet rann...    


   


Jag höll mig till  en mindre njutning i form av ett fullkornsbröd som smakade ypperligt, och på detta en supergod ost och lite grönsaker.


  

Denna tjej dök upp med sitt gröngula hår och då kunde jag inte hålla kameran i styr...    



   


Som om inte detta vore nog så tog min man en strut "Grenna glass" med smak av rosmarinkryddning. Enligt min man så var den fräsch och jättegod.


     


    


Jag själv tog en kula av samma glass men med chokladsmak. Det var en djup nästan tryffelliknande smak som spred sig i munnen på ett behagligt sätt. Den är lite över det vanliga och man känner lite chokladbitar i glassen.  


  

Så här nöjd ser min man ut efter sin njutningsfulla stund...  . Vi var inte borta så länge förutom att vi sen tog en tur till Röda Korsets second hand där jag hittade en jacka för 85 kr som såg helt ny ut. Min man hittade en ny cykelsadel för endast 10 kr och den var bättre än den han redan hade på cykeln.

 

I dag tisdag så skall jag i alla fall vara hemma och städa och även baka en kaka. Pratade med min väninna A-G och vi tänker gå ut och promenera en dag och efterråt så går vi hem till mig och fikar. Hoppas ni får en bra dag och att solen fortsätter att värma oss..  lagomt mycket. 

 

 

   



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards