Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Malin wiper - 22 juni 2013 13:15



  



  


  


I torsdags när jag skulle laga lunch började jag med att dela spagettin i två delar. Fast jag hade glasögonen på mig så åkte en liten bit av spagettin under mina glasögon och kändes som ett skott in i höger öga. Det gjorde jätteont och blev rött direkt. Tack och lov så lyckades jag få ut den lilla biten och sköjde direkt ur ögat med ögonskölj som jag alltid har hemma. Nästa gång skall jag blunda när jag delar spagettin. Jag fick ont och lite huvudvärk långt efterråt, och mitt öga blev rött  från ögonvrån och en bit in. Därför skickar jag ut en varning till alla som ämnar göra samma sak. det skall ändå nämnas att jag gjort så i flera år utan att det blivit så här. Jag kan kalla episoden  för "Spagettin som hämnades"...  

 

 



Hittade ett klipp med Toto Cutugno med låten "L'italiano" från 1983. Han föddes 1943, och är en italiensk artist, mest känd för omvärlden efter sin seger i Eurovision Song Contest 1990 med låten Insieme: 1992 som sändes från Rom. Klicka här för att läsa om den festivalen som gick av stapeln 1991. 

 

 

  

  

Maten blev i alla fall god...  Jag förberedde alla ingredienser men sen fick min man göra såsen som denna gång var en "korvsås" Han gör såser så mycket godare än mig. Klicka här för att se vad man kan tillverka av pasta.

 

 

  

   

När vi åker ut på utflykt bara vi två så brukar jag använda en tom kryddburk för mjölk till vårt kaffe.  I denna burk hade det varit mango/curry så det hjälpte inte att diska den för lukten fanns kvar. Jag brukar då lägga i lite snabbkaffe och hälla på kokhett vatten, sen sätter jag på locket och skakar om. Till sist så diskar jag burken och vips är all currylukt borta. Kom inte ihåg vart jag lärde mig detta men det var för ett antal år sedan.  


 

Jag är själv förtjust i mango curry kryddan som förhöjer curryn.

Av Malin wiper - 22 juni 2013 11:00

    


Vi fortsatte att åka på dom små vägarna i går på väg mot Gåeryds badplats. Det finns så mycket fint som dyker upp utefter vägarna så man vill bara gå ur bilen hela tiden.  


  

I dag har vi sovit till 09.30 så jag antar att vi behövde det. I kom 2 stora störtskurar på kvällen men nu är det regnfritt men också solfritt. I dag skall vi rena våra kroppar från en massa sötsaker så jag har ätit välling och min man gröt. Om det inte börjar regna kraftigt så tar vi nog en promenad lite senare. Hoppas ni alla hade en fin midsommarafton.

 

 

 

 

En midsommarskål i cider


  

     


  


Det var så stilla och vackert i går så man bara njöt av bilturen på småvägarna. 



 


     

Det är många gamla hus som håller på att förfalla överallt utefter gamla vägar och det känns sorgligt.  

  


   


Så var vi då framme vid Gåeryds badplats. Där är det rent och fint och dom har både omklädningsrum och toalett. Tyvärr så kan jag inte hitta nåt på nätet om badplatsen fast jag varit hit förr. Hittar inte ens inlägg jag skrivit förut.

  


  

Här sitter min man och väntar på att vi skall fika igen...  Det är en fin liten badplats. Sjön heter Rusken och ligger söder om Nydala. 



    


Det kom ytterligare en bil med en man och hans barnbarn plus mannens mamma så det var tre generationer. Dom var jättetrevliga och kom från Stockaryd...  Då kom saknade över oss när det gäller Stationscafét i Stockaryd och våra vänner där som nu bor så långt borta... 

   


   


Jag fick lov att fota när dom gick i vattnet alla tre och kolla på kvinnan som är morfars mor hur snygg figur hon har. Det var så långgrunt så man måste gå ut jättelångt för att kunna doppa sig. Barnbarnsbarnet var en tuff och rolig liten kille. 

  


 

Bukett som stod på Nydala Café     



    


Dessa två fina hästar stod på sidan om ett hus rätt nära vägen. Min man fotade från bilen.



   


På väg mot förfall men ändå så vackert med en känsla av tidens tand som nuddar vid en.    

 

   

 

 

Sen började himlen mörkna och en stund senare kom ett störtregn och då åkte vi vidare. 

 


Klicka här för att komma in på Markoolio:s hemsida. Man kan inte låta bli att gilla denna man, som både kan rappa och underhålla på ett härligt vis. Han går hem i alla åldersgrupper och känns som en naturbegåvning, och han får det att rycka till i mina gamla spiror....   



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards