Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 juni 2013

Av Malin wiper - 21 juni 2013 19:30

   

Vi åkte iväg i dag för att mysa med matsäck på nån eller några små mysiga badstränder. Vi packade bord, stolar och kylväska. I dag hade vi tänkt börja med att inte slarva utan bara äta smörgåsar och nåt gott när vi sen kom hem på eftermiddagen. Det var underbart väder när vi åkte och det såg verkligen lovande ut.  


  

Sen sprack allt när vi på vägen till badstranden åkte förbi Nydala Café...  Min man sa: Vi kan väl inte börja i dag på midsommarafton med att inte unna oss nåt riktigt gott....  Då kapitulerade jag. Vi har varit dit några gånger och det är ett underbart fint sommarcafé som jag skrivit om förut. Det finns även en klosterträdgård men den besökte vi inte denna gång.  

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Där kan man läsa om allt som finns att se i omgivningen också. Klicka här för att se vad bra betyg dom får på Cafékartan.  

  

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev när vi var till Nydala Café 26 juli 2012 

 

   

Här går min man in till cafét i den fina gamla byggnaden.  

 

           

Lite av alla frestelser som fanns där. Jag tog en bit av morotskakan på bild 2. Den var farligt god...   

 

     

Min man tog cheescake som bestod av hallon och rabarber. Den var sagolikt god. 

 

    

     

Här ser ni en av tjejerna som arbetar där. Det är en familj som driver stället och dom är alla jättetrevliga.  

 

     

Här ser ni ytterligare en kvinna i företaget.  

 

   

Jag antar att detta är pioner. Jag såg en bild hos min bloggvän Cattis och hon visade nåt liknande som hon har in sin fina trädgård. Cattis har verkligen gröna fingrar och hon är min första bloggvän så vi har nog kännt varandra i ca 7 år. Skandal att vi inte träffats än men jag hoppas det sker inom en snar framtid.    

 

     

Det går bra att sitta inne också och här ser man ett av caférummen.

 

  

Kul idé för dricksen...     

 

     

Jag hann få ett foto på en kaja i trädet bakom oss 

 

     

Dom skulle ha midsommarfirande där från 15.00 och då resa denna midsommarstång.   

 

     

Sen åkte vi vidare mot en badstrand som heter Gåeryd och ligger vid Rusken. Den medhavda matsäcken gick också åt under dagen...   

 

   

 

Av Malin wiper - 21 juni 2013 08:00

   

Klicka här för att se vad vi gjorde på Midsommarafton 2011. Då var vi precis som nu för oss själva och bara åkte ut på vinst och förlust.  

 

    

Så här såg det ut när dom dansade runt stången i går. Man ser inga ansikten så jag tror det gick bra att jag satt in bilden. Dom verkar ha så roligt på den skolan och personalen är med hela tiden och hittar på en massa kul. Man märker att det är bra stämning.

    

  

Bild jag tog från vägen slutet av juni 2011 då vi var ute och åkte med bilen. 


   


Bild tagen i en båthamn i Enköping när vi var och hälsade på min son för några veckor sen.   


    


Ytterligare en snygg segelbåt.    

 

 

  


Jag är inte så mycket för dom traditionella midsommarlåtarna förutom några få så jag tar denna med Rod Stewart istället som jag gillar. Fina sommarblommor som nån person satt ihop så bra men sen märkte jag att låten slutade tvärt....   

 

 

   

 

     

 

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards