Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Malin wiper - 18 juni 2013 08:00

  

Vi åkte in till Elgigantens servicecenter i går för att lämna in min laptop och då fick vi reda att hårddisken kraschat...  Förra gången var det min externa hårddisk som kraschade så jag har haft oturen att mista en massa bilder så även nu. Tack och lov så har min man sparat ner lite också. Nu kommer laptopen att skickas iväg och det kan ta flera veckor innan jag får tillbaka den. Jag är så glad att inte garantin gått ut än för då hade det inte varit roligt. Jag har bara 2 månader kvar att betala på laptopen.  Antingen tar jag flera veckors bloggsemester eller använder denna gamla laptop som jag har i reserv. Det kommer att bli jobbigt så vissa dagar kommer jag inte in alls. Min man säger att vi skall köpa en ny extra hårddisk till mig och sen kan man ha en backup på nätet också, det finns sajter där man kan spara ner. Det kan hända vadsomhelst och man blir av med alla bilder men har man på olika ställen så är man rätt skyddad. 

 

  

   

Min laptop som är en Toshiba. Jag har varit jättenöjd med den och kommer att sakna den men jorden går inte under för detta. Den gamla som jag sitter vid nu är en "Amilo".

 

Vi är trötta och ur form så det var ingen höjdare att åka in till Jönköping igen så vi blev inte där så länge denna gång. 

 

  

 

Vi såg denna gamla, lilla fina Kabe på parkeringen.  

 

 

  

  

På östra sidan om stan där dom bygger så det knakar runt Munksjön står nu snart detta parkeringshus klart och det skall bli motiv på fasaden ut mot gatan i form av "Gamla Jönköping". 

 

 

   

 

Vi åkte sen till Malmborgs Lilla för att äta. Min man tog en broccolisoppa med två varma snittar till.

 

   

 

Själv kände jag för deras pannkaka med sylt och grädde. 


  

En elvisp som ser lite ut som ett strykjärn. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Själv har jag inte köpt nån ny elvisp på över 18 år men den funkar jättebra fortfarande.

 

 

  

  

I ärlighetens namn skall sägas att vi tog kaffe med varsin kaka till. Jag en sockerfri hallongrotta och min man en "Selmakaka" som är hans favorit. 

 

 

 

Högra utesidan hos Malmborgs där dom har satten bänk och tre små cafébord. Det ser så härligt ut. På andra sidan var det fullt med folk.  

 

 

 

 

Mer orkade vi inte så vi begav oss hem men tyvärr inte i denna bil...    

 

 



Miriam Bryant med låten Push Play. I klippet ser man även Skådespelaren Krister Henriksson.


Klicka här föratt läsa om Miriam Bryant.   


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards