Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Malin wiper - 14 juni 2013 17:00

   


Min son hade fått en hög med tändare av en man på hans arbete och nu fick jag välja ut några av dom bästa. Denna låg i en orginalförpackning och är i form av en båt. Jag har redan tre såna men inte med nån text på så det var kul. Det är en gammal typ av tändare som jag gissar är från 50-60 talet. Dom jag har sen förut har jag köpt av en tobakshandlare som hade dom kvar sen förr bakom kulisserna.  

 

 

 

En av mina tre båttändare

   


En sjöjungfru kramandes en man och man lyfter på huvudena för att kunna tända. Vi får se om jag får nån plats i tändarskåpet för det är fullt och jag har en hel låda i källaren med fler tändare. 



   


En sån här granat har jag sen förut men den är dubbelt så stor.


   

En sån här tändare skulle jag inte ha nåt emot att äga. Den är i form av en chokladbit men tyvärr så finns den inte kvar på den sidan som den länkats till. 



    


Detta är en tändare med nyckelring i from av ett gubbhuvud.

 

  

 

 

 

 


Eller vad sägs om denna Laptop tändsticksask?. Klicka här för att se vart den finns och lite annat. Jag har ju även tändsticksaskar och askfat i min samling. 

  

   


Detta är en kreditkorts hållare som jag fick av min son. Han hade en lila själv men jag valde denna färg. Klicka här för att se en annan korthållare.

  


   


Man får plats med 6 kort eller  i hållaren. Klicka här för att se fler hållare. 

 

  

 

Timbuktu med låten "Vad gör vi nu lille du". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Låten brukar annars sjungas av Gasolin med Kim Larsen.              

 

 

 


Klicka här för att komma in på menyou där man kan ladda ner musik, film, bilder mm. Dom är oberoende av dom stora skivbolagen. Jag har själv laddat ner flera filmer därifrån och skall så göra igen.





Av Malin wiper - 14 juni 2013 12:00

      

I går fick jag healing av min bloggvän Kristina som även blivit en vän till mig. Det skedde genom telefon, och det är nog fjärde gången jag fått healing nu.  För mig funkar det jättebra och det är som en bult lämnar kroppen under healingen.  Man kommer underfund om att man går och ältar saker som det ändå inte går att göra nåt åt och då mår man inte bra. Självkänslan blir bättre och man lär känna sig själv på ett annat sätt. Hittills har jag fått healingen över telefon och det har funkat bra. Jag känner mig friare och ångesten dämpas  jag börjar se  på ett insiktsfullt sätt vad som sker och kommer inte att lägga energi på annat än bra saker och umgås med dom jag känner vill mig väl.   


Hon  är så duktig på detta och har en naturlig förmåga till att heala, jag har fullt förtroende för henne. Hon är dessutom en jättefin och snäll person.  Klicka här för att komma in på hennes blogg. När man läser på nätet så kan man få en uppfattning om att det är nåt religiöst men det finns många sorter av detta och jag själv är inte troende så jag skulle inte gå på nåt sånt. 

 

Av Malin wiper - 14 juni 2013 08:00

   


När vi hade varit nere och njutit vid Mälaren i Strängnäs så blev vi så kaffesugna så vi frågade en tjej som kom cyklande vart det fanns ett bra Café. Hon sa direkt "Bageriet" som bara låg en bit därifrån. Det låg vid ett litet torg med både hotell, galleria och en fin liten park i mitten.


   


Dessa utsmyckningar i form av klossar stod där och prydde torget.


  

Här tar min man stora steg mot Bageriet som hade en stor fin uteplats.



Klicka här för att komma in på Bageriets hemsida som ligger i anslutning till "Best Western" hotell.


   


Så här såg det ut bakom disken och allt var fräscht och fint. 



    


Två av dessa bröd köpte vi med oss hem och det var supergott. Dom hade rätt mycket av surdegsbröd också. 


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på en gammal brödburk. När jag var en liten flicka så var jag med i en tävling om en brödburk eller våg. Det skedde på min pappas arbetsplats, och jag vann brödburken som var mer avlång än denna och djupt röd. Mina föräldrar ville att jag skulle välja vågen men jag var bestämd...  att det var brödburken jag ville ha än om det blev föräldrarnas. 



   


Vi kunde inte motstå att ta croissant för dom såg så frestande ut och hade både ost och skinka emellan. Det var en av dom godaste croissanten jag ätit.  


   


Vi trodde inte vi kunde få i oss så mycket så vi delade på croissanten men det visade sig att vi måste ha en till sen...  Våra magsäckar var efter denna resa helt uttöjda.

  


   


I ärlighetens namn så skall nämnas att vi även delade på en sån här smörgås på Danskt rågbröd, på toppen brieost och salami...   Den var ljuvligt god.


   


Jag kunde inte fota alla fina rum på Cafét eftersom det satt folk överallt men i detta rum hängde stora kristallkronor och alla rum var olika.


   


Här sitter min man nöjd och belåten efter fikastunden. 


 


Kolla in..............   



         


Jag fotade lite läckerheter men det fanns mycket mer och även macarons.



   


Uteserveringen bredde ut sig på båda sidor om Cafét. Det var inte nåt sitta uteväder så där var det tomt just då.

    



 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards