Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Malin wiper - 3 juni 2013 14:00

    


I lördags åkte vi även in till Marknaden i Jönköping och här börjar vi vår vandring från Hovrättstorget. Det var full fart med handel och andra aktiviteter. Min man köpte lite goda oliver i ett av marknadsstånden, och det var det enda vi köpte.

 

 

Klicka här för att komma in och läsa om denna marknadshelg och dess aktiviteter och händelser. Klicka här för att se vad jag skrev om Marknadshelgen i min blogg 28 maj 2011. Då var det inte lika mycket folk och jag tog fler och bättre bilder.

 

 

     

Här fikas det för fullt framför gamla Tingshuset. Vädrets makter var med denna helg så det var njutbart. 

 

 

   

 

  

  

Såg denna roliga cykel med en sadel i polkagrisrandigt. 

 

     

Här har vi hamnat vid kanalen mellan Munksjön och Vättern. Den vackra röda byggnaden är "Hotell Elite Stora Hotellet" och framför en kvällsservering i nattklubbsstuk. 

 

     

Vid kanalen framför hotellet kan man sitta och njuta i solen.  

 

 

    

 

I kanalen på andra sidan höll några barn på att leka i en såna där stora plastbollarna, vet inte vad dom heter men jag vet att jag själv skulle få klaustrofobi i en sån och bara vilja ut igen...  Dom såg ut att ha jätteroligt. Undrar hur man kommer ur en sån. Kan nån säga mig vad den heter? 

 

 

  

   

I Rådhusparken hade dom såna här roliga grejer för barn där dom kan åka kana eller hoppa i.  

 

  

   

Vi fick lyssna på lite musik också av dessa två indianska killar som spelade på flöjter.  

 

  

   

Dom hade slagit upp ett rätt stort tivoli men massor av karuseller och här ser ni ett pariserhjul.

  

 

   

 

Det fanns hur mycket som helst att göra.

 

   


På bron så kom vaktparaden och underhöll.  

 

    

 

 

  

   

Det fanns hur mycket som helst att göra, se och köpa men till slut orkade vi inte längre för det var så fullt av folk så man kunde knappt komma fram. Då åkte vi över till västra sidan där det är lugnare.  

 

    

Som ni kanske förstår så blev det en fika på Malmborgs Lilla där det var så fint och lugnt eftersom det bara var en timme kvar tills dom stängde. Victoria Stenkula som äger stället höll upp en tårta så jag fick fota. Hennes föräldrar har flyttat till Jönköping från Timrå utanför Sundsvall och nu träffade vi dom för andra gången. Dom är lika trevliga som Victoria. Jag var mycket i Timrå när jag växte upp i Sundsvall. Jag arbetade på kontor i 7 år och då var min närmaste arbetskamrat en kvinna som bodde i Timrå, Sörberge. Jag pratade med henne för ett par år sedan men hon var nästan lika gammal som min mamma så nu är det inte säkert att hon finns kvar.

 

 

     

Vi skötte oss bra och tog bara varsin smörgås. Jag tog en jättegod som jag fick ordninggjord medans jag väntade. Både bröd och ost höll hög kvalitet.

   

  

   

Min man tog en lite större surdegsbröd med brieost, salami och fikonmarmelad som gjorde att det blev en speciell smaksensation.  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards