Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Malin wiper - 19 maj 2013 16:00



Detta klipp fick jag från min son. En sån skärm kan man ha istället för vanlig mast och segel. Han skall ut och segla igen så småningom när hans pappas båt är inredd. Då skall min son ev använda sig av ett sånt eftersom hans båt även skall ha en elmotor.  

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. 

 

  

  

Så här kan det också se ut. Klicka här för att se vart jag hittade bilden.

 

 

  


The Waterboys med "Fishermans blues". Klicka här för att komma in på deras hemsida. The Waterboys är en brittisk musikgrupp som egentligen bara har en fast medlem, Mike Scott. Flera andra medlemmar har på olika sätt satt sin musikaliska prägel på olika skivor, bland andra saxofonisten Anthony Thistlethwaite, violinisten Steve Wickham, Keybordisten Karl Wallinger samt organisten Richard Naiff.

 


När detta inlägg kommer in så är det möjligt att vi är i Jönköping. Jag kände helt plötsligt att jag ville in och kolla "Prideparaden" som går av stapeln för första året i Jönköping. Det har regnat men stillat sig lite. Det skulle vara kul att fota lite för det blir nog färggrannt. Enligt nätet så väntar dom sig att minst 1000 personer kommer att gå med. Vädret är det största hotet, Klicka här för att läsa lite ang detta. Vi får se om vi kommer iväg eftersom vi gått i morgonrockarna hela dan och vi hade inte lång tid på oss att göra oss iordning.

 

 

    

I fredags då vi var in till storstan så hängde det såna här plastremsor på träden i regnbågens färger. Vi var på väg in på Malmborgs Lilla. 

 

  

  

Ha det fint och sköt om er mina härliga bloggläsare. 

 

Av Malin wiper - 19 maj 2013 09:45

  

Vi åkte iväg till min mamma i går som bor i Skene, och man ser rätt mycket utefter vägen. Det är motorvägen mellan Jönköping och Borås som vi brukar åka för det går fortare.  Det gör ont i mig när jag ser alla gamla hus och uthus som håller på att förfalla, fast detta står nog kvar ett tag till.   

 

     

Man möter en del gamla godingar också denna årstid. Här ser ni en Saab 2-taktare.  

 

    

Vilket paradis dom har här.  

 

   

 

    

Nice Inn är snart ett minne blott. Nu ser det verkligen ut som en byggarbetsplats. Den nya vägen skall gå över tomten så huset skall rivas.  

 

   

Läcker Volkswagen bubbla cab  

 

    

 

      

 

  

En blomstrande bild från Borås  

 

    

Vi gick ner på gågatan till Café Orion som är ett av dom bästa i Borås. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på ett annat inlägg där jag skrivit om Cafét. Klicka här för att se när vi var dit första gången.  

 

     

   

Här är min man på väg in på serviceboendet som min mamma bor på.  

  

 

     


Vi hade med oss både bärkaka och ambrosia i en kylväska. När vi kom hem så hade vi glömt både kylväskan och två paraplyer hos mamma...  man får skylla på värmen. Tyvärr så blir hon bara tröttare och nu sov hon mer än halva tiden vi var där så vi städade hennes klädkammare för att inte sitta och rulla tummarna, det har jag inte tålamod till. Hon fyller ju  90 år i sommar så hon börjar tackla av. 

 

     

Vi åkte även till pappas grav och satt lite blommor men det blev lite för lite så vi köper fler nästa gång.  

 

 

Vi har nyss vaknat så vi fick en ofrivillig sovmorgon men det gör inget. Solen skiner med sin frånvaro just nu och det ser kallare ut. Nu skall vi äta lite frukost och sen blir det en promenad för oss båda. Vi har spårat ur igen och börjat om att sköta oss så det är rena rama jojjon när det gäller oss. Ha nu en fin söndag och sköt om er. 

 



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards