Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Malin wiper - 8 maj 2013 14:00

  

Jag har sett filmen "Border Run" som är en verklighetsbaserad thriller från 2012. För regin står Gabriela Tagliavini och i rollerna ser vi: Sharon Stone, Billy Zane, Giovanna Zacarias, Manolo Cardona, Christel Edwards (hittade inga uppgifter) mfl. 

 

  

   

Sofia är en amerikansk journalist som letar efter sin försvunna bror. Sökandet för henne in i människosmugglarnas våldsamma värld längs gränsen mellan USA och Mexiko. Filmen bygger på verkliga händelser. 

 

  

Klicka här för att läsa en recension om filmen som visar precis vad jag tycker också. Den är tröttsam, långsam, dåligt skådespeleri och  Sharon Stone har dom stylat så fel med en illasittande peruk. Fast när filmen började närma sig slutet så kom den igång lite och Sharon Stone levde sig in i rollen och den rätta känslan infann sig. Tyvärr var det lite för sent för att filmen skall få ett högre betyg av mig. Man får i alla fall en inblick i hur flyktingarna blir behandlade av sina sk hjälpare som har så mycket annat på sin agenda, det är en kuslig historia. För mig är rollbesättningen viktig också för annars känns den inte trovärdig.  

 

 

Filmen får 2 oljefat i betyg av 5 möjliga (flyktingarna smugglades över i en oljetruck)  

 

 

     

 

    

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Sharon Stone från filmen 

 

Av Malin wiper - 8 maj 2013 08:00

  

Nu har jag sett filmen "Bedragaren" en thriller från 2012 i regi av Nicholas Jarecki. I rollerna ser vi: Richard Gere, Susan Sarandon, Tim Roth (en favorit), Josh Pais, William Friedkin, Larry Pine, Brit Marling mfl 

   


Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen. Dom har gett den fyra MZ av 5 möjliga. Jag håller med till viss del vad MovieZine skriver men tycker inte den är värd en fyra.

  

 

 

Den 60-åriga miljardären Robert Miller framstår som en framgångsrik man - både i arbetslivet och privat. Men i verkligheten är han i desperat behov av att avsluta försäljningen av sitt imperium till en stor bank innan hans stora bedrägeri avslöjas. Miller jobbar hårt för att upprätthålla fasaden inför sin fru, dotter, affärspartner och den franska älskarinnan. Men precis då allt verkar falla på plats blir Robert inblandad i en bilolycka som han smiter från. Polismannen Michael Bryer fattar misstankar mot Robert och den annars så kompromisslösa affärsmannen måste nu konfrontera gränserna för sin egen dubbelmoral.

   

 

Av mig får filmen 3 kassaskåp  i betyg av 5 möjliga än om Richard Gere och en del andra gjorde sina roller rättvisa så var den ingen höjdarfilm men klart sevärd ändå. Den är rätt spännande men jag gillade inte slutet och det känns som man sett liknande film förut och den kommer inte att ge några önskningar av att se om filmen.  

 

 

      


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards