Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

The Piano Guys, Träslevar, iskubsform och ett armband från Pisan....

Av Malin wiper - 2 maj 2013 07:45


    

Det var så fint i går men så synd att det var så kallt. Det kändes inte så mysigt att sitta en längre stund ute. Vi borde ha tagit med oss tjockare kläder. Det blev nog varmare framåt eftermiddagen men då slöade vi inomhus och jag kollade på film. I dag är det arbetsdag för min man igen och jag själv kör igång med rejäla promenader igen för det har blivit lite slarv. Hoppas ni läsare hade en fin valborg och första maj.


     

  

För ett tag sen så besökte vi "Cervera"  i Jönköping och där såg vi att dom fått in träslevar som är mina favoriter men såna höll på att försvinna ett tag till förmån för plast och silicon. Det som är skillnaden nu är att dom gjort dom lite fina med färg längst upp där man håller och det ser läckert ut. Vi köpte dessa tre.  

 

  

   

Vi köpte även denna iskubsform som skall vara lätt att få ut isbitarna ifrån. Dom vi har nu är värdelösa och man får slita hårt för att få ur dom. Den kostade 49 kr och heter "colourworks" Klicka här för att komma in på Cerveras hemsida för att se dom olika färgerna på formen. Nu i sommar vill man gärna ha lite is i det man dricker. 

 

    

 

Pisan och jag gjorde en byteshandel för ett tag sen då hon fick en klädnypeklänning och jag ett par snygga örhängen med (Peace signs). Jag beställde sen detta armband som hon säger att jag skall ha också för bytet men det var ju inte meningen...  Armbandet är jättefint med olika stora pärlor och stenar. Klicka här för att komma in på Pisans smycken. 

 

   

 

 


The Piano Guys  med "What Makes you Beautiful". Lite annorlunda och häftigt.  

 

 

The Piano Guys är en amerikansk musikal grupp bestående av Jon Schmidt, Steven Sharp Nelson, Tel Stewart, Paul Andersen och Al van der Beek. De blev kända genom YouTube, där de postat videor av överlämnanden och mashups av populära låtar tillsammans med proffsiga video skott och redigerat av Paul Anderson och Tel Stewart. I december 2011 släppte de sitt första album, betitlat You Tube Hits Vol. Ett. Deras album, The Piano Guys, nådde nummer ett på Billboard New Age Album och klassiska album diagram 2012. Källa Wikipedia

 

 

  

   

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på killarna

   

 
 
Ingen bild

Filifjonkan

2 maj 2013 08:49

Hej Malin. Ja träslevar har jag kört mycket med också men faktiskt kastade jag mina för ett tag sen insåg att de blir inte helt rena fast de går i diskmaskin det kryper ner i träet liksom och blir missfärgat så jag har gått över till plastensamt mest rent stål bra grejor med Jaha det blev lite shopping ser jag och byten bra ide ,Lika med skärbrädorna köpte en tjock dyr en för några år sen men den blev också skuren i revor liksom så den åkte ut med /jag köpte cupcakes på kondiset såg du inte Fillis tårtkartong hon bar med hem ha en skön dag (idag blir et kaffe på farstubron

Malin wiper

2 maj 2013 10:34

Ja du till slut måste man kassera dom. Jag har även en i silicon och den är inte så dum heller som jag trodde. Vi har också köpt två tjocka skärbrädor men en skall vi ha till ostbricka.

Jag missade din tårtkartong ;))

Det lät underbart med kaffe på farstubron

Ha en härlig dag
kram

 
Pisan

Pisan

2 maj 2013 08:53

Även här blåste det kallt som sjutton. Jag satt på balkongen men fick ha bra på mig men till slut gav jag upp, det var för kallt helt enkelt. Hoppas det är lite varmare idag. Vad gullig du är som gör lite reklam för mina smycken. Har sålt dåligt sista året nu. Det verkar som att intresset för mina smycken har svalnat rejält. Tycker färgerna i ditt armband är helt underbara, har gjort mig ett halsband i samma färger. På tal om färger; slevarna du köpt är jättefina! Önskar er en fin torsdag! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 maj 2013 10:33

Det blåser här också i dag men jag kände nu att det var varmare i luften och dom första blommorna stack upp ur jorden. Klart jag gör reklam för dina fina smycken. Jag gillar armbandet och att det är många olika pärlor och stenar. Kul att du gillade slevarna också. Tråkigt att du inte får sälja så mycket nu och dina smycken har ju sånt bra pris också.

Ha en fin dag
kramar

 
helga

helga

2 maj 2013 08:58

Ja, det är ju fortfarande ingen värme i luften men igår kunde vi vara ute i lä i vår trädgård.

Fina slevar och fin iskubsplatta ni hittade. Pisans armband var ju också fint!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 maj 2013 10:31

Verkligen inte men i dag är det varmare än på länge och nu såg jag dom första blommorna i marken.

Ja du det var jättefint och inte så dyrt heller

Pisan är jätteduktig på att skapa smycken

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

2 maj 2013 14:33

Fina slevar.
Här hemma är det mest plast och silikon numera. Mycket slevar och liknande finns i lådorna eftersom dottern använder en del då hon bakar och håller på med färger så då är inte träslevarna så bra.

Fint armband men Pisan är duktig =)
Bra när man kan göra lite byten.
Jag har ju en klädnypeklänning som jag vunnit hos dig men jag har tvättpåsar i min och den hänger så den syns direkt när man kommer in i badrummet, det är många som sagt att den är kul och fin :)

Ha en skön fortsättning på torsdagen och bra helg!

Malin wiper

2 maj 2013 16:42

Jag har också en siliconslev och den är inte tokig den heller och dom håller ju bättre, men jag vill även ha dessa träslevar, vanans makt.

Din dotter är så duktig. Ja du Pisan gör fina smycken och hållbara. Vad bra att du har användning av klänningen och så bra att du kan ha tvättpåsar i den. Det var ett bra tips. Kul att folk gillar den

Ha en fin fortsättning själv på dagen och en fin helg
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards