Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Malin wiper - 22 april 2013 20:15


 

 

 

   

 

Här kommer ett litet tillägg som tillhör förra inlägget ang MC och bilträffen i Ställdalsparken. Kolla in vilket härligt påhitt av Annelie (kommentaren nedan)...    . Vi saknar er också kära vänner...    Klicka här för att komma in på förra inlägget som handlar om denna träff. Man vet aldrig vi kan ju också dyka upp...    

 

  



  Kommentar från Annelie

 

  


Annelie

Måndag 22 april 19:20

Tänkte göra en kul grej till alla som läser Malins blogg...kommmer ni till ställdalen och säger öppen ridå så bjuder vi på fikat.Så välkomna. Och Malin Er saknar vi verkligen.Vad är 30 mil:)))

 

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.

 

 

 

Av Malin wiper - 22 april 2013 19:00

 



Hade vi bott i närheten så hade vi gått på detta eveneman som anordnas i Ställdalen dit våra vänner Marianne och Annelie flyttat. Dom arrenderar en del av Folkets Park och dom har redan haft en del evenemang ex loppis mm och då har det varit mer än fullsatt och en himla fart och fläkt. Jag har sett två bra Elvistolkare men inte denna man men jag känner igen namnet. Vi hoppas ändå kunna åka dit nån gång under sommaren för att hälsa på våra vänner och uppleva lite däruppe. Vi bodde i 2,5 år i Hällefors och det ligger inte så många mil därifrån och jag har för mig att jag dansat några gånger i Ställdalsparken. 

 

 

  Pic gifs  

 

 Klicka här för att komma in på Ställdalsparkens hemsida. Klicka här för att läsa om parken. Klicka här för att läsa om Ställdalen. 

 


Här ser ni Saxdals Elvis med "The Cadillac band" (dom har jag sett live). Han heter egentligen Åke Dahlman. 

 


Av Malin wiper - 22 april 2013 13:00


Vi kom iväg på Bio på Folkets Hus men det var inte lika mycket folk som på förra filmen men det kan bero på att vädret  var så bra i går och så även på kvällen. Klicka här för att komma in på Folkets Hus Centrum bio facebook.


   


Jakten var en stark historia som berörde och upprörde. För regin står Thomas Vinterberg och det är ett danskt drama från 2012. I rollerna ser vi Mads Mikkelsen, Alexandra Rapaport, Lars Ranthe, Thomas Bo Larsen, Anne-Louise Hassing, Ole dupont, Susse Wold. Klicka här för att läsa om filmen på MovieZine som gett den full pott i betyg. Klicka här för att läsa en bra och välskriven recension på Kulturbloggen 

  

 

Handlingen

 

  

 

40-åriga Lucas har äntligen lyckats styra upp sitt liv. Efter en tuff skilsmässa har han träffat en ny flickvän, fått nytt jobb och är på god väg att bygga upp relationen med sin tonårige son Marcus. Men något går fel. Inte mycket. Bara en liten lapp. En slumpmässig lögn.  

 

 

 

 

   

 

Filmen är otroligt stark och välspelad och man ryggar för det hemska ämne som filmen tar upp. Mads Mikkelson har en närvaro som inte många har och gör en fantastisk rolltolkning. Även dom andra skådespelarna är jättebra och speciellt den lilla flickan som det handlar om. Det handlar om vad fruktansvärda konsekvenser det kan få om man inte utreder till fullo när en person blivit anklagad för att ha gett sig på ett barn. Det känns stundtals krypande och man hoppar till flera gånger. 

 

 

Filmen får av mig 4 filmrullar  i betyg av 5 möjliga  

 

 

        




  


Centrum biografen på Folkets Hus är så trivsam och biofotöljerna är väldigt bekväma. Skönt att slippa svarta väggar som dom har på dessa stora biopalats i städer. Dessutom slipper man sitta i ett litet rum och känna sig instängd och sån här bra miljö får man se bio i för endast 80 kr.


  

Ordföranden för Folkets Hus är en trevlig kvinna som även sa att jag kunde gå upp och kolla maskinrummet. Det är en gammal brant orginaltrapp upp dit och det var kul att få se den digitala anläggningen.


   


Jag tror att detta var en av maskinisterna en trevlig man som gav mig tillåtelse att fota lite men filmen var på gång så jag fick inte tid att gå omkring.


     


Så här ser det digitala underverket ut.


      


Här står jag själv för att riva biljetter eftersom jag vill hjälpa till ibland när dom visar film och då tyckte ordföranden att jag skulle testa lite innan filmen och det kändes jättekul. Dom ringer mig sen när dom behöver hjälp. Jag kommer att gå med i Folkets Husföreningen. Det är ett väldigt fint och levande Folkets Hus som även byggde ut för några år sedan så det är rätt stort och det händer mycket där. När vi kom till bion så pågick en konstutställning men den skulle precis stänga så vi hann inte se så mycket. 


    


Jag hade fel blixt så bilderna blev inte så bra. Det finns en upplättningsblixt som jag använder ibland men här hade behövts den vanliga


    


Detta är ett kommande program På Folkets Hus med Jimmy trollkarl som ger en familjeföreställning 3 maj 16.00

   

Klicka här för att komma in på hans hemsida  

 

Här ser ni Jimmy när han var med i Talang 2009

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards