Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Malin wiper - 20 april 2013 08:00

  

Lars-Åke Krantz


Jag fick kommentaren nedan för några dagar sen och blev nyfiken på Lars-Åke Krantz. Han är en svensk författare och frilandsjournalist.

 


Kommentaren: 




Jodi


Tisdag 16 april 08:41


Just i Härnösand finns the real deal som bygger bilar själv då Sten gör inget åt sina bilar och har skrivit böcker om sitt eget mekande och raggarliv och som sedan många år skriver kåseri i Classic Bilsport. Fruktansvärt roliga historier. Han heter Lars-Åke Krantz och är en större superkändis i raggarkretsarna.

 

 

    

 


Lars-Åke Krantz är född 1957 och är en svensk författare och frilandsjournalist uppväxt i Ullånger i Ångermanland. Han skriver i ett flertalet motortidningar. Han har gett ut fyra krönikesamlingar samt en bok om brandmannen Lasse Gustavsson: boken har översatts till norska och finns även som talbok. Lars Åke Krantz är den ende som varit huvudspeaker på samtliga Sveriges tre största motorträffar Classic Car Week i Rättvik, Power Meet i Västerås och Wheels Nationals i Stockholm. Han skrev tidigare i Wheels Magazine men flyttade över till Bilsport Classic 2004. Lars-Åke har också varit publicerad i Nostalgia, Retro, Trucking och bilsport.  2008 blev han chefredaktör för en egen tidning med namnet Classic Börsen och skriver fortsättningsvis parallellt i både Bilsport och Classic Börsen.

 


  

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.   

 


Klicka här för att komma in på en sida som heter "Krantz Challenger". Klicka här för att se vart man kan köpa en bok han skrivit. 

 

  

   

Bilträffen i stockaryd 9 september 2012. Chevrotet Impala 2 dörrars Coupe från 1970. Klicka här för att se vad jag skrev om bilträffen. Klicka här för att se del 1 från bilträffen. Klicka här för att se del 2. Klicka här för att se del 3. Klicka här för att se del 4. Ljuva minnen.... 

 

 

 

Nu tar jag en eller några lediga dagar från bloggen för jag har lite att pyssla med.  Önskar er mina bloggläsare en fin och givande helg.  

 



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards