Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Malin wiper - 19 april 2013 19:00

    

Nu har jag äntligen sett en av dom tre filmerna jag lånade på Biblioteket sist. Den heter "my week med Marilyn". Det är en amerikansk/brittisk film från 2011 i regi av Simon Curtis. Filmen är baserad på Colin Clarks böcker. I rollerna ser vi Michelle Williams, Kenneth Branagh, Eddie Redmayne, Judi Dench, Emma Watson, Dougray Scott mfl 

  

 

 

                            

 


   

Den handlar om en vecka under skapandet av filmen "Prinsen och balettflickan" från 1957, en film där bland annat Laurence Olivier och Marilyn Monroe medverkade. Klicka här för att läsa hela historien om Colin Clarks vecka med Marilyn. 

 

  

   

Eddie Redmayne som spelar Colin Clark har en nästan magisk utstrålning på film. Hans ögon är helt otroliga. Det är han som fick tillbringa en vecka med Marilyn.  

 

 

Jag tycker filmen var rätt bra och välspelad men ingen höjdare. Michelle Williams gjorde en bra rolltolkning trots att hon inte var helt lik Marilyn. För övrigt tycker jag precis som MovieZine som som ni kan läsa om här. Den är ju ingen film som jag kommer att se om eller kommer ihåg en längre tid.  

 

Jag ger den 3 Marilyn av 5 möjliga i betyg  

 

         

 

  


Nu vill jag bara önska er en fin kväll kära bloggläsare. Sköt om er, kram Malin

Av Malin wiper - 19 april 2013 14:00

 

Mot Magnisastugans vägg  


Jag var så sent uppe i dag så tiden har bara runnit iväg. Upptäckte sen att det inte fanns varken kyckling, fisk eller nåt annat mataktigt i frysen. Jag gav mig ut för att handla och promenera lite. Gick förbi min mans arbete och gick in för att slänga några ord.


  


Jag hade ingen fantasi så det blev stekt korv med ägg, potatis, grönsaker och en korvsås. Tur att vi har sån fin korv som "Vaggeryds Chark" som har sin korvfabrik i samhället. Dom har vunnit pris många gånger för sin korv. Klicka här för att komma in på Vaggeryds Charks hemsida


  

Bläddrade lite bland gamla recept och hittade en korvsås som jag gjort några gånger. Den är inte dum alls och det blir lite mildare än bara senap.


 


Så här ser receptet ut men jag har gjort om det så här får ni det nya:  



1 dl creme fraiche 34% eller turkisk yoghurt.


senap efter behov


salt och svartpeppar. 



  


Sen dök jag på denna bil efter vägen hem. Det är en fin gammal Citroen som man ser ofta i samhället. Jag har fotat den några gånger förut och fått den på nära håll. Klicka här för att läsa om bilmärket som tillverkades mellan 1948-1990

 


Nu är det dags för långpromenaden med min man. Han har nu fått ner sitt blodsocker 20% men han har bara gått ner drygt 3 kg men får ändå fortsätta med den nya medicinen i några månader till för att förhoppningsvis få bort sprutan. Vi har ju bara hållit på i 14 dagar så det är ju inte lång tid.

Av Malin wiper - 19 april 2013 09:00

  


Jag kom upp lite sent i dag och vädret är grått och lite regntungt som i går. Min granne Barbro kom över till mig med två par jeans hon ville ha upplagda, hennes symaskin hade gått sönder. Hon är även med i mina tjejkvällar. Det var ett par svarta jeans och ett par blå. Hon hade vikit upp på ett ungefär och sen var det bara att mäta rätt. Det gick jättebra och sen tog vi en fika och satt och pratade en stund. Lite senare tog hon, jag och min man ett glas rött vin och det var jättegott. Jag tog bilder på oss men vinkeln blev så konstig så jag vill inte sätta in dom. 

 

 

     

Vinet var rött och heter NBNC och kommer från Portugal. Vinet har nr 2533 hos Systembolaget och är från 2011. 14,0 % i alkoholhalt och det kostar 57 kr. Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer om vinet.  

 

  

  

Jag tog en bild av en fin och trevlig tjej på ICA bakom charkdisken. Hon höll på att sätta ihop matpaket som man sen kan köpa med sig hem. Det är hög kvalitet på det dom gör där och nu har dom mycket mer plats eftersom det är utbyggt bakåt. Glömde att ta en närbild på maten...  

 

   

 

Sen gick jag in till Selmas klädbutik för att köpa strumpor med lös resår som dom har jättebra där. Då såg jag denna blus som tog mig tillbaka till slutet av 70-talet. Jag hade nåt liknande men nu är dom i lite uppdaterad version.  

 


 

   


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards