Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Malin wiper - 28 mars 2013 18:15

  

Här kommer resten av butikerna som hade kvällsöppet i går. City skor som även hade nedsatta priser.      


   

Här ser ni Myrna som driver City skor. Hon är även min tandhygenist och skicklig sådan.


         

Det bjöds på korv till alla som köpte nåt.  


  

Sen gick vi in på Gretas Butik där jag bl.a fotade denna tjej som arbetar där ibland.

 

   

Sist gick vi till Wahlbergs Ur & Guld.


  

Här ser ni dom som driver butiken.


       

   

Vi har varit ute och åkt lite med bilen och nu är vi trötta så det blir bara mysa och vila i kväll. Vi åker till min mamma nån av påskdagarna. Här är det nästan inget påskpyntat alls för vi har inte hittat alla påsksaker. Vår promenad tog vi i Stadsparken i Jönköping i dag. Sen gick vi omkring i centrum och bara fönstershoppade. 

 

 



Av Malin wiper - 28 mars 2013 08:00

  


Jag har fotat lite inför påsken på Ritz Konditori. Häftigt stort påskpynt i blickfånget. 



  


Jag gillar dessa tårtor som ser ut som hattar på grund av bandet.


  

Detta ser ut som en cheescake.

 



   


   


Som barn var man lyrisk inför påsken då man fick måla ägg. Vet inte om den tratiditonen finns kvar längre men roligt var det. I vuxen ålder har jag också målat ägg när vi var lite fler i familjen och man träffades hos föräldrarna för att äta gott eller om vi var hos mig eller nån annan. Då brukar jag måla ägg istället för placeringskort och försöka få äggen att likna dom som skall sitta vid bordet. Det kan lyckas än om man inte kan få det att stämma riktigt men då går man efter hårfärg, ögon eller nåt annat. Numera blir det inte nåt pyssel alls



 

Ritz öppettider 




 




   


  



Häftigt påskklipp

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards