Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Häst i hage och lite annat.....

Av Malin wiper - 27 mars 2013 08:00

  


I går var vi ute på ytterligare en lite längre promenad. Vi gick inte in mot samhället denna gång utan åt andra håller lite mer ut på landet. Vi har ännu inte kommit upp i en timmes promenad utan det blev 35 minuter plus en promenad på förmiddagen. Det är tredje dagen vi promenerar tillsammans och skall så göra utom när vi åker bort men då kan vi ta en promenad där vi befinner oss. Man mår så himla bra efter promenaden och även min långa avslappning som jag gör på morgonen. Jag gillar  rösten på han om guidar en igenom hela proceduren. Efter avslappningen känner jag mig mycket piggare nästan som om man sovit nån eller några timmar. Jag vet ju att det brukar funka eftersom jag periodvis använt mig av avslappning och jag har även mediterat några perioder i livet. 

 

     

 

The Beatles med så passande "The Long & Winding Road" 



Här går vi över en liten bro och min man står där och kollar ner på det öppna vattnet.  Det var inte sol hela tiden när vi var ute så man kände att det var mest solen som värmde upp.

        

Jag kan flyga....      


  


  

En träningshage för hästar 



Denna häst var närmast vägen men det fanns fler i hagarna bakom. Hästen var så lugn och rörde sig knappt ur fläcken.  Min man sa att det verkar vara en lite äldre häst, den var jättefin. 








  

   

Man blir ju bara så lycklig av att få se en vanlig enkel repstege hänga ner från ett träd.  



Min man tog upp en kartong från källaren i går med lite påsksaker. Jag har inte varit så mycket för påsken men det blir lite pynt i alla fall. Vi har inte så många påsksaker  och det jag hade förr blev stulet från vår källare i Katrineholm där vi bodde på 90-talet. Allt som jag samlat på mig under åren av minnen försvann som i ett trollslag. Det var ingen höjdare för jag hade arbetat inom arbetsterapi i många år och hade en massa minnessaker från dessa terapier plus annat som inte går att ersätta. Vi kommer inte att göra så mycket i påsk men vi åker en dag till mamma och samtidigt besöker vi min pappas grav och sätter en blomma där.  Hoppas ni andra har en fin påsk att se fram emot vad ni än skall hitta på. Tack för att ni besöker min blogg, det glädjer mig mycket. 

 

 

 

 


 
 
skrivmoster

skrivmoster

27 mars 2013 10:35

Nu är det så halt på många av våra små vägar att jag inte vågar gå ut på promenad. Tar jag sparken så hamnar jag till sist på bara vägar och det är inte kul att bära omkring på en spark. Hoppas på plusgrader så det blir bart och man kan gå utan risk för livet!

Önskar er en riktigt Glad och fin Påsk! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 mars 2013 11:51

Vi har inte så halt längre för snön verkar smälta bort nu. Vad härligt det låter när du nämner spark. Hoppas ni snart har nollgradigt däruppen också

Tack snälla du. Vi önskar er också en riktigt Glad Påsk

kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 mars 2013 11:39

Hej på dig.
Oj så fin promenad du varit ute på ser att det tinat upp bra från snö med skönt vi ligger väl lite efter tjockt täcke kvar men det börjar lite nu alla fall. Men gode tid ser dig på broin där akta så du inte faller ikull. Lätt bryta sig fråga mig jag vet,,,,men det börjar arta sig nu fingrarna har vaknat till lite bättre men jobbar på det Jaha repstegar sa du fniss vet du man tänker på sin barndom och den där kojan man hade det var ju så mysigtmed det minns du man hade ut sängklädewr och skulle sova där men smög in när det blev för mnörkt hihi Ja en bunt med rep/ snören kan också göra en lucklig miknns när man virkade farstubromattor med snöre gode tid det var evigheter sen känns det som. Det lilla röda lusthuset ser maffigt ut med en sommarmorgon med fågelkvitter och nybryggt kaffe du vet och bara vara människa. Ha en fin påsk !

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 mars 2013 11:54

Ja du det är så härligt nu när snön börjar smälta så man slipper riskera benbrott. Ja du på bron var det lite värre ;)). Vad skönt att det börjar bli bättre nu med handen så du får lite mer frihet och kan göra lite mer. Härliga minnen du har om detta med repstege. Kul att du hade en sån koja. Ja du i det lusthuset skulle man vilja sitta en sommarmorgon med rykande gott kaffe.



Glad Påsk till dig också
varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

3 april 2013 11:34

Det var en riktigt fin häst, den ser välmående ut på bilderna :) Den har dessutom min favoritteckning i ansiktet vilket får min abstinens att vakna lite, längesedan jag var och pysslade med hästar nu.
Oftast så säger man att rödhåriga (fuxar) hästar har mer humör än andra, speciellt om det är ett sto.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

3 april 2013 13:09

Hästen såg väldigt harmonisk ut och även dom som fanns i en hage bakom. Den hade verkligen en fin teckning. Vet ju att du är gillar hästar och har haft hand om flera själv. Tack för din info

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards