Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Malin wiper - 14 mars 2013 09:45

    

Jag och mannen bestämde oss för att ta en riktig långpromenad i går fast det snöade för fullt och var rätt kallt. Slutmålet var Biblioteket där jag skulle låna några filmer och sen skulle vi sitta ner och läsa lite tidningar. 


  

Här går vi över en järnväg och det ser ju inte så snörikt ut där som det verkligen var. 


  

Nästa delmål var Vaggeryds Idrottsplats och där stöter man på denna atletiska staty...     


    

Efter ett tag ser vi två män med hundar därifrån vi står uppe på en liten bro. Det visar sig sen att dom kommer från Vaggeryds Hunddagis.   


  

Till slut kommer vi till hunddagiset och här ser ni en rastgård för hundarna som min man och hans förra arbetskamrater byggt när han var på "Vaggeryds Allservice" 

 

    

Vi gick in på dagiset för att kolla hur det ser ut när dom har hundar där. Min man och hans kompisar har även byggt dom stora fina hundboxarna som är rymliga och fina. Klicka här för att se när dom har öppet hus.


  

Den här lilla hunden var så fin och lugn så vi riktigt smalt, den ser så rörande ut... . Det känns så harmoniskt där och dom har pyntat så fint både i hundrummen och utanför.  Tjejen som visade oss runt var så lugn och trevlig.  


  

Dom hade så roliga krokar för koppel och annta i olika färger. 


   

Tror ni inte att vi åkte dit på en fika när vi fortsatte vår promenad...  Det finns en bensinstation på vägen mot biblioteket från det hållet vi gick denna gång för att vi skulle få så lång promenad som möjligt. Vi tog varsin Croissant och kaffe. Stationen heter Nians:s Bensin & Service.  


        

Den trevlige killen som jobbade där ställde upp på bild.  


    

Sen var vi då äntligen framme vid slutmålet,  Vaggeryds bibliotek.  


   

Här sitter jag djupt förskjunken i en tidning.    

 

   

Filmerna jag lånade. Skriver om dom när jag sett dom. 

 


    

Sen var det då dags att ta sig hem och det kändes inte så lockande att sätta sig på denna bänk.  



Detta inlägg skrev jag i går. I dag mår jag inte så bra för jag har sovit så dåligt och drömt en massa konstigt så jag håller mig ifrån nätet resten av dan och återkommer förhoppningsvis i morgon. Ha det bra kära bloggläsare och sköt om er. Snön har slutat falla och det är sol igen.    



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards