Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Radhuni Indisk Restaurang, torghandel, second hand och lite fika...

Av Malin wiper - 10 mars 2013 13:00

    


Solen sken över Västra torget i går när vi var där för att sammanstråla med min bloggvän och hennes man. Det var inte lika många "torgstånd" som det brukar men det beror nog på att det fortfarande är vinter och kallt. Jag saknar mannen som har säljer billiga sygrejer såsom trådar, knappar, snedslåband och mycket, mycket mer "Cajo textil" Åke Bengtsson. Han är dessutom jättetrevlig. Han har inte varit där på ett tag men kanske kommer tillbaka till våren. Klicka här för att se vad jag skrev om honom 2011 



 


  


Vi träffade på denna fina Kungspudel som jag fotade men fick inget ingen bra bild för jag hade för bråttomt tyvärr. Vovven var 9 år gammal, han var oklippt men ni skulle se hur fin och härlig hunden var i verkligheten... .    




Här sitter vi på Malmborgs Lilla och njuter som bara den av gott bröd och härligt sällskap. Vi satt där rätt länge och våra män fick kontakt direkt. Kristina och jag fick också direkt kontakt och allt kändes så naturligt och behagligt.  På Malmborgs blir man som vanligt vänligt mottagen och fikastunden blev jättelång. Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på fb  


   


När man handlar eller fikade för över 100 kr så fick man en tulpanbukett av Malmborgs för det var "Tulpanens dag"...  det var generöst. 



  


Dunkehallaravinens Diversehandel. Klicka här för att komma in på ett äldre inlägg för att se vad jag skrivit om stället förut. Klicka här för att komma in på Stallkvarnshusets hemsida. Vi tog en tur dit också, och det tyckte dom var toppen för det är ett fantastiskt ställe och diversehandeln är så häftig med både gammalt och nytt, man kan gå omkring där i flera timmar för det finns massor att kolla på. 



  


Jag är ute efter en sån här väska som jag skall göra en stol eller bord av. Den kostade 300 kr men vi har köpt så mycket denna månad så vi tar en sak i taget. Det dyker alltid upp nåt så småningom. Klicka här för att se vad man kan göra av en gammal resväska.  



  


Här en liten del av hur det ser ut inuti. Sen har dom massor av rum med snygga saker för alla  



  

  

Sen åkte vi iväg till Fjällstugan som hade stor loppis som alltid är välbesökt. Jag kunde inte fota nåt där för det kryllade av folk så man fick tränga sig fram. Kristina och Bengt hittade lite saker till barnbarnen och hon hittade även jättefina gardiner och lite annat. Själv hittade vi en helt ny röllakansmatta som vi skall ha i vardagsrummet men när vi la dit den så passade den inte riktigt in så vi kanske har den i sovrummet istället eller under matsalsbordet. Den fick vi för 90 kr.

 

 

Fjällstugans uteservering med vidunderlig utsikt

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev när vi var till Fjällstugans loppis 201. Klicka här för att se foton inne och ute från Fjällstugan 2009 då vi var dit för att äta 



    



Fjällstugan brukar även ha konserter och Lill Lindfors kommer dit onsdag 17 april 19.00 och det hade man ju verkligen velat gå på.   Meta Roos kommer dit onsdag 20 mars 19.00 Henne hade man också velat gå och lyssna på så vi får se hur det blir.  



  


Kolla in vad bra asietten passar till.  



  


Vi hade så trevligt så vi ville inte skiljas åt. Eftersom klockan var rätt mycket efter lunch så blev vi hungriga och då föreslog jag Radhuni Indisk Restaurang och det passade dom också för dom gillar Indisk mat. Tyvärr så blev bilderna dåliga så jag sätter bara in några.        

 

 

Klicka här för att komma in på Radhuni hemsida. Klicka här för att komma in på deras fb  



    


Först fick vi in en sallad och brödet  peshwari naan som är så otroligt gott och har lite smak av cocos, dessutom serveras det varmt och man njuter av bara den. Vi åt olika mat men jag fick som sagt inga bra bilder så jag tog bara med min mans tallrik. Allt smakade toppen så vi var jättenöjda.


  


Fotade en av dom som serverar men det gick inte att ljusa upp bilden utan att den blev dålig och ändå hade jag blixten. 



     


  

Här har jag satt 3 av tulpanerna i den lilla fina vasflaskan som jag gillar till tusen. Den är köpt på Acleja.

 


Lill Lindfors med låten "Tillsammans är ett sätt att finnas till"




 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 mars 2013 15:08

Två saker tar jag verkligen med mig från ditt långa inlägg. Den häftiga gatuskylten och Fjällstugans uteservering. Wow! En fika där en vacker dag. Vilken utsikt. Ligger det i Jönköping eller i Huskvarna? Känner igen namnet.

Malin wiper

10 mars 2013 18:08

Ja du den skylten får en att haja till ;)

Fjällstugans uteservering är helt underbara att sitta på med en fika en varm sommardag

Den ligger i Jönköping.

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Lambergsfrua

10 mars 2013 15:28

Tack för att jag fick följa med på utflykten och se och uppleva så mycket trevligt och fint - och gott ;) Tänk vad man kan göra med en gammal resväska. Det hade jag ingen aning om.
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

10 mars 2013 18:06

Varsågod! vi hade verkligen trevligt. Man kan även göra bord och byråer av resväskor som jag satt in förut men det var ett tag sen.

Ha en fin kväll
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

11 mars 2013 08:29

Kul att följa med och se vad ni hade för er på träffen! Jag är bekant med K. som bloggvän. Vi har inte varit till Fjällstugan och fikat el. ätit men väl sett den och tänkt att "dit ska vi". Vi har mycket som vi bör bekanta oss med när vi blir bofasta.

Ha en härlig dag! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 mars 2013 08:55

Vi hade jättekul och vad roligt att hon även är din bloggvän. Fjällstugan har väldigt god mat och det är fint att sitta där. Då får ni besöka den och mycket annat som finns i krokarna

Ha en härlig dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards