Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Salong Hon & Han Frisör Interiör....

Av Malin wiper - 28 februari 2013 17:00

  


Trots att jag klippte mig 2 cm så är håret så här långt ändå och jag vill ha det så just nu men välklipp och välskött. Jag hade Johanna denna gång och hon stylade håret så snyggt. Jag ville ha mina naturliga lockar men med lite extra styling så hon blåste och fönade först och sen hade hon en tunn plattång som hon gjorde dessa fina lockar med. Kändes som man bara ville klä sig i nåt snyggt och gå på fest efter stylingen. Dom är jätteskickliga hos Hon & Han och jag har nu gått där i flera år.  



  


Här är jag i schamponeringen där man får sitta i en massagestol och njuta medans man blir ompysslad. En snäll elev tog bilden. 



  


Här ser ni fina Johanna som tog hand om mig så proffsigt.

 


  


Mimmi från fd Mimmis Magasin var där samtidigt som mig så jag tog en bild när hon också satt i schamponeringen, vi hade så kul för hon är så glad och sprallig. Vi satt först bredvid varandra  för klippning men jag såg inte att det var hon för jag hade tagit av mig glasögonen men kände igen hennes röst. Hon är med på mina "Tjejträffar". Här ser ni också Härliga Sandra som äger friseringen.  



  


  


Det finns jättesnygga toalettartiklar som det nu är extra erbjudande på. 



  


   


Just nu syr jag några klädnypeklänningar som jag lovat bort som tack för hjälpen för nåt bra jag fått uppleva. Min man bakar en morotskaka som vi skall ha med oss i morgon när vi besöker våra vänner på Stockaryds Stationscafé.  Ang detta med hästköttet så blev folk intervjuade om vad dom tycker och flera sa att det gör väl inget att det är hästkött i färsen. Då tänker dom inte på att det står nötkött på förpackningarna och man får hästkött som dessutom är billigare. Man kan ju snart inte tro på nåt man läser och undrar om verkligen det som är ekologiskt verkligen är det. Dessutom är det inte alla som vill äta hästkött. Jag litar inte på nåt längre.

 


  

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 februari 2013 19:11

Jag tycker det här med hästköttet är lite intressant. Förr hade jag aldrig kunna tänka mig och äta det, nu känner jag väl lite som att varför slänga köttet om det är ok (men givetvis tycker jag hästägaren ska ha något att säga till om)(men jag vet inte om jag skulle äta köttet om jag blev erbjuden för det..)
Sedan läste jag förra veckan tror jag att ett läkemedel som man behandlar hästar med när de är dåliga (hittar inte länken dit nu) (fenylbutazon ( http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19781215000013&DocTypeID=4&UserTypeID=1 )) kan vara farligt för människor. Och om man är hästmänniska så vet man att förmodligen alla hästar någon gång blir behandlade med just det. Sådant kött får alltså inte komma ut och veterinärerna ser tydligen inte till att vara tydliga med att fylla i papper så risken med allt hästkött som snurrar runt nu är ju att människor får i sig icke ätbart kött (tror det är cancer människan kan få).
Jag vet att man iaf för några år sedan kunde lämna in sin häst för avlivning på Kolmården och att de sedan använde köttet till sina vilda djur.
Det är mycket som ska tänkas på, undra hur länge det egentligen har funnits hästkött i maten.

Tycker att du blev skitsnygg i håret, som vanligt :) Det ser ut som om du har mörkare underhår. Lockarna ser riktigt romantiska ut. Ursäkta för stor kommentar ;) Ska försöka kika in och kommentera mer inlägg imorgon.

Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

28 februari 2013 22:21

Visst kan man äta hästkött men då skall det stå på innehållsförteckningen och inte att det är nötkött. Det är hemskt att vi skall äta det när det är skadligt.Som du säger så kan det ha förekommit hästkött länge i maten.

Kul att du tyckte att håret var bra. Dom stajlade extra eftersom man fick gratis

Det är bara roligt med lång kommentar

kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 februari 2013 19:55

Jag letade en gång till och hittade sidan där jag hittade infon: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16266214.ab
Hoppas ni har en fin kväll!
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

28 februari 2013 22:19

Tur att man inte ätit så mycket köttbullar och korv för man blir ju rädd när man läser på länken. Tack för att du delade med dig.

Det är bedrövligt

kramar

 
Ingen bild

systern

28 februari 2013 21:30

Vilket härligt hårsvall! Jag vill också ha lockigt hår :-)
kram fr Maria

Malin wiper

28 februari 2013 22:18

Det blev faktiskt bra för dom stajlade det extra mycket. Dom som har lockigt vill ha rakt ;) så man blir aldrig nöjd ;)

Sov gott syrran
kramar

 
Ingen bild

marianne/annelie

28 februari 2013 22:50

Hej!!!Ni är så välkomna till oss.Men imorron kommer Ni inte till Stockaryds stationcafé utan bara till oss...sorligt men sant men caf`t är nerlagt för alltid. Men vi längtar både efter er och morotskakan:))
kram

Malin wiper

1 mars 2013 08:05

Tack snälla du. Det är verkligen sorgligt.

Hoppas den blev lika god som när jag hade Tjejkväll

Ha det bra
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

1 mars 2013 10:02

Nämen ... nu blev jag besviken! Vi som trodde att vi skulle kunna uppleva detta när vi kommer ner ... :(

Men vi har ju sett så mycket fint och trevligt som ni upplevt där så vi får ha det i minnet.

Ha en fin dag och morotskakan - det låter gott!
Kramar till er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 mars 2013 10:57

Nu förstår jag vad du menar. Stationscafét? Det är verkligen sorgligt att dom inte tagit tillvara på dessa kvinnors kunnighet så det får leva vidare men det är så mycket som hänt tyvärr.

Morotskakan blev så bra förra gången men nu hade jag för lite citron i toppingen för jag glömde smaka av tyvärr.

kramar till er också

 
skrivmoster

skrivmoster

1 mars 2013 10:04

Jag blev så besviken att caféet var nerlagt så jag glömde att skriva resten ...
Ditt hår är jättefint och du får vara stolt. Kul att se från friseringen.
Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 mars 2013 10:55

Café Lakatos är nedlagt men nu heter Det Malmborgs Lilla och jag fortsätter att vara stammis för det är ett toppenställe det också.

Jag blev lite extra fin i håret eftersom det var extra erbjudande på styling och hårtvätt. I dag är det inte lika fint baktill för jag kan inte fixa till det så bra.

kram

 
Ingen bild

Petra

2 mars 2013 16:25

Jåtte fin du blev i håret!!

Malin wiper

2 mars 2013 16:57

Tack snälla du. Dom är duktiga.

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards