Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Malin wiper - 20 februari 2013 19:30

  

Vi var till Jönköping i går för att handla lite som inte fanns lokalt och då blev det ett besök hos Malmborgs Lilla igen.

 

  

Jag tog en vegetarisk paj som smakade underbart och salladen var njutbar också.


  

Min man tog en linssoppa som föll honom i smaken, till den grillad smörgås.

 


  

Victoria som driver stället var där och hon bjöd oss på kaffe och kakor...    Det var jättesnällt.


  

Här ser ni kakorna nära. Det är kolakaka, selmakaka och vaniljhorn som är  försvinnande goda...  . Vi äter så sällan kakor så det gör inget att det händer ibland. En gång är ingen gång finns det ett gammal uttryck som heter.


  

  

Vi fick köpa 3 bröd för 61 kr trots att dom inte hade extrapris just då så det skulle ha kostat mer. Dessa är våra favoriter hos dom. Jag är förtjust i Ankarstock och min man i dansk fullkornsbröd. Den tredje sorten var surdegsbröd.

 

  

Ett fat med matbrödsfrestelser. 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Nång gång under andra delen av 70-talet så blev det populärt att koka kaffe igen, jag själv hade en sån här kaffepanna. Jag kom även ihåg att det blev modernt att mala sitt kaffe själv och jag köpte en kvarn i gammal stil men nygjord och ibland när folk kom på besök så skulle man stå och mala och inget var det nån brådska med.  Då fanns det varken mobil eller data så man hade mycket tid över och behövde inte stressa på fritiden. Nu ser man dessa kaffepannor på second hand lite då och då.


  

En burk med Valrhona choklad stod på en hylla i fönstret och försökte fresta oss.

 

Natalie Cole med "Coffee Time". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1950 i Los Angeles, Kalifornien, USA och är en amerikansk sångerska och dotter till legendaren Nat King Cole. Hon fick en Grammy 1975  för bästa nya artist. Klicka här för att läsa mer om henne. Jag har alltid gillat hennes röst.

  

Av Malin wiper - 20 februari 2013 15:30

Pisan och jag har brytt grejer med varandra. Hon fick en klädnypeklänning av mig som hon skulle ge bort och då fick jag ett par såna här fina "Peace" örhängen av henne. Jag har haft några liknande till ett halsband hon tillverkade åt mig för några år sedan men örhängena har försvunnit så nu har jag ett par nya till mitt halsband. Dom är jättefina och lite böjda inuti. Klicka här för att läsa om historien bakom denna fredssymbol.

  

  

         

   


Klicka här för att komma in på Pisans blogg. Klicka här för att komma in på Pisans smyckesida. 


  

Så här ser halsbandet ut som jag gillar till tusen. Det går inte att få fram riktigt hur snygg den avlånga stenen är på bilden.


  

Hon skickar alltid med så fina kort. Hon gav mig även dessa två fina änglahängen...  Tusen tack vännen. 

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards