Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Malin wiper - 19 februari 2013 16:00

  

Jag har sett denna verklighetsbaserade film som heter "Lawless" i regi av John  Hillcoat och i rollerna ser vi: Gary Oldman, Guy Pearce, Noah Taylor, Shia LaBeouf, Tom Hardy, Jessica Chastain, Mia Wasikowska, Jason Clarke, Dane DeHaan, Lew Temple mfl. Filmen är från 2012.  

  

 

 

 

 

  


   

Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen. 

 

 

Handlingen:

 

 

Filmen utspelar sig under förbudstiden i USA och är den sanna berättelsen om bröderna Bondurant-fräcka och orädda unga spritlangare som kom att bli legendariska brottslingar.  Klicka här för att läsa om dom riktiga bröderna Bondurant. Klicka här för att läsa den verkliga historian bakom filmen. 

 

  

   

Detta är Guy Pearce som spelar psykopat i filmen med sån inlevelse och känsla så man får kaffet i vrångstrupen av rädsla...   Jag undrar hur man känner sig efter såna scener, han måste ha blivit helt utpumpad. Klicka här för att läsa om honom.  

 

 

Filmen är rätt stark och det är en del blodiga scener med slagsmål men det är en film med verklighetsbaserad bakgrund trots det så blev det lite för mycket fokus på just det realistiska våldet, det kändes så tragiskt när man tänker på att det gick till så. Det var ett bra skådespelarteam som gjorde sitt yttersta för att filmen blev så bra. Jag tycker som MovieZine att det hade varit kul om filmen var lite längre så man hade fått fördjupat sig i karaktärerna. Det var en välgjord och spännande film med många vändningar så man satt som på nålar.  

 

 

                               

  

 

Av mig får filmen inte mer än 3 drinkglas av 5 möjliga på grund av för mycket jobbigt våld och att man inte fick mer fördjupning av karaktärerna. Det hade kunnat blivit en riktig storfilm   

 

 

                                  

  

 

    

Här ser man den verklige Jack Bondurant till höger ca 1935 och han som spelar Jack i filmen till vänster. Det är en av bröderna Bondurant. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. 

 

Av Malin wiper - 19 februari 2013 10:00

  

Vi var verkligen på en butiksrunda i lördags, besökte även City Skor eftersom vi skulle köpa lite mer skohorn som vi skall ha på butiksinredningshyllan i ena halldelen. Myrna som driver stället var där och dom har ändrat om lite så kolla in denna snygga möbel. Dom har gjort det så personligt och fint så det blir trivsamt att gå in där.  

 

 

 

 


 Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


Kolla in denna snygga klatschiga matta som dom lagt under skobordet, den lyste verkligen upp.

 

  

  

    

Lyxigt snygga herrskor i mocca


  

En damsko som ser ut som den är akvarellmålad

 

  

Härlig finsandalett för festliga sommarkvällar.


  

     

Nyhemkommen finväska. Det finns mycket färg att välja på just nu vad gäller både väskor och skor.


  

Lite större blanka väskor.  

 

    

Jag har fixat lite mer på delen till en butiksinredning som jag fick för den skulle ändå slängas.  

 

   

Jag köpte lite nya skohorn hos dom än om det inte går åt mer än ett långt och ett kort så är det roligt att pynta ut lite så jag köpte ett stort skohorn i rostfritt och hade ett själv i stål som är blått. Köpte även lite olikfärgade plastskohorn i två olika storlekar som jag hängde på en hängare som egentligen är till skärp, jag gick och köpte ytterligare några skohorn  så det ser lite mer fyllt ut nu. Jag kanske dyker på nån bättre hållare när jag är ute på second hand. Hyllan blir inte så skrymmande eftersom väggen också är grå därför flyter den in i väggen på ett naturligt sätt.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards