Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Glacerad Högrev!

Av Malin wiper - 18 februari 2013 08:30

  

Min man hittade ett recept i en tidningsbilaga som heter "Mitt Kök" på högrev som långstekes, och det har vi testat nu, det var otroligt gott och mört. Det kändes som rena rama festmaten. 

 

    

Vi kommer att äta detta lite då och då för det var så enkelt att tillaga eftersom det skötte sig själv i ugnen där den skall stå i 12-15 timmar. Vi hade den inne i 14 timmar men vi sänkte temperaturen på morgonen från 120 grader till 110 grader. Min man glacerade inte högreven för det blev för salt så han gjorde en sås istället. 

 

   

Här kommer receptet hoppas det går att se. 

 

 

  

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på detta tidur  

 

   

Så här såg den ut i formen innan han satt in den i ugnen. 

 

  

Folie över och sen in i ugnen. 

 

   

Så här såg det ut efter 14 timmar i ugnen och det var så mört så det gick i bitar.   

 

     

Min man la bitar av högrev i en form och täckte med en jättegod svampstuvning som innehöll purjolök, citronsaft, muskot, peppar och grädde. Precis som den vi hade till den rökta fläskfilén i lördags. 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild 

 

     

 

Så här ser det ut på min mans tallrik. Vi var lite trötta så vi struntade i grönsakerna i går och tog bara potatis och lite vinbärsgéle till och det smalt i munnen. 

 

 

Jag har kännt mig lite hängig några dagar och i går fick jag frossa och det kändes som en förkylning var på gång och det vill jag inte eftersom jag har "Tjejträff" på gång igen och det på onsdag och vi blir nu 5 st istället för 3 som sist. Vi hade så trevligt så jag kommer att vila mig från datan några dagar men jag har en del inlägg som jag skrivit i förväg så det blir inte tomt här. Ha en skön början på den nya veckan och sköt om er.  


Have a great week - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!



 
 
Sirpa

Sirpa

18 februari 2013 09:46

Hej! Hoppas du blir inte sjuk att du kan gå på tjejträffen, sånt är alltid roligt! Tar hand om dig!
Kram Sirpa

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

18 februari 2013 11:58

Jag mår lite bättre nu så det var falskt alarm men jag sover inte så bra just nu

Tack för din omtanke

stor kram

 
kristina

kristina

18 februari 2013 10:50

det är smart att de visar hur man kan använda de billigare delarna på nöten. det såg så gott, jag måste nog pröva detta.
Goa kramar till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

Malin wiper

18 februari 2013 11:57

Verkligen för det smakar toppen när det är så här mört.

Go kramar tillbaka

 
Annelie

Annelie

20 februari 2013 10:09


Din man gillar verkligen att laga mat, eller hur..??

Skojj att få prova nya recept,, sällan vi gör det. TYVÄRR, brukar det bli det gamla vanliga inkörda.. *tråkigt men sant*
Ibland gör jag nytt,, kan ställa mig en helg och göra lite olika rätter, då händer det att det blir något nytt,, men inte alltför ofta.. :o((

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 februari 2013 13:11

Det gör han verkligen och även att sy och fixa hemma. Vi kör också med det gamla vanliga för det mesta men ibland testar vi nåt nytt

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards