Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Malin wiper - 18 februari 2013 17:00

  

När vi var ute och promenerade i lördags så tog vi en fika på Ritz Konditori och där fick jag fota dessa fina gulliga tjejer som jobbade där just då.  Detta har varit en riktig slö helg som behövts efter flera dagars hålligång. Vi har kollat igenom en massa broschyrer över saker som händer runtom i trakten och även i Jönköping så vi skall försöka gå ut på nåt kul emellanåt. Vi har stagnerat lite och inte varit ute en kväll på länge. 


  

Jag gillar deras vita tårtor som dom gör på olika sätt. Här en som dom hade på "Alla Hjärtans Dag". 

  



                           



   

Min man tog ett Gi-bröd och jag tog en sockerfri hallongrotta.


  


Dom hade mycket gott och frestande att kolla på...  


  

  

Undrar vad min man kollar in på detta bord. Frågade honom och då sa han att det låg en tidning som rolig duk och där stod han och försökte läsa...  


  


  


  



Jag har haft inne flera versioner av denna låt "Puttin on the Ritz" och här kommer ytterligare en med Taco Ockerse från 1983. Han föddes 1955 i Jakarta i Indonesien och är en nederländsk musiker, sångare och skådespelare. Hans föräldrar var från Nederländeran, men bodde i Indonesien som fram till 1950 var en nederländsk koloni. Han bor och har mest varit verksam i Tyskland.

 


Av Malin wiper - 18 februari 2013 12:00

  

Vi gick även in på Acleja Blomsterhandel i lördags och kollade på färgtrender vad gäller krukor.


  

Det är mycket i limegrönt i vår och sommar.


  

Den här föll jag för så min man sa att en sån köper vi med oss hem. Blomman ser ut som en lockig peruk, lite uppkäftigt rolig.


  

Rätade inte upp bilden för det ser lite kul ut när krukorna ser ut att ramla av.


  

Ännu en grön snygg kruka, lite högre modell.


  


  

Pastellfärger är också i ropet just, här lite ljust rosa kruka


  

Denna såg läcker ut i glas som är lite blåtonat med bubblor i.


  


Ytterligare en blåtonad men i hög modell som även går att ha som hög vas


  

En pastellblå sak som man kan ha som man vill antingen vas eller för blomkruka


  

 


Maria Callas med "Madam Butterfly" från  Giacomo Puccinis opera Madam Butterfly. Jag har själv sett den operan ett antal gånger och njutit enormt. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Maria Callas dog redan 1977 i en ålder av 53 år. Jag är lite av en allätare när det gäller musik men dansband gillar jag inte och inte heller sån där hårdrock där sångaren har en sån där otäck överhes röst, det känns skräckfyllt. Däremot respekterar jag allas musiksmak.


Av Malin wiper - 18 februari 2013 08:30

  

Min man hittade ett recept i en tidningsbilaga som heter "Mitt Kök" på högrev som långstekes, och det har vi testat nu, det var otroligt gott och mört. Det kändes som rena rama festmaten. 

 

    

Vi kommer att äta detta lite då och då för det var så enkelt att tillaga eftersom det skötte sig själv i ugnen där den skall stå i 12-15 timmar. Vi hade den inne i 14 timmar men vi sänkte temperaturen på morgonen från 120 grader till 110 grader. Min man glacerade inte högreven för det blev för salt så han gjorde en sås istället. 

 

   

Här kommer receptet hoppas det går att se. 

 

 

  

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på detta tidur  

 

   

Så här såg den ut i formen innan han satt in den i ugnen. 

 

  

Folie över och sen in i ugnen. 

 

   

Så här såg det ut efter 14 timmar i ugnen och det var så mört så det gick i bitar.   

 

     

Min man la bitar av högrev i en form och täckte med en jättegod svampstuvning som innehöll purjolök, citronsaft, muskot, peppar och grädde. Precis som den vi hade till den rökta fläskfilén i lördags. 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild 

 

     

 

Så här ser det ut på min mans tallrik. Vi var lite trötta så vi struntade i grönsakerna i går och tog bara potatis och lite vinbärsgéle till och det smalt i munnen. 

 

 

Jag har kännt mig lite hängig några dagar och i går fick jag frossa och det kändes som en förkylning var på gång och det vill jag inte eftersom jag har "Tjejträff" på gång igen och det på onsdag och vi blir nu 5 st istället för 3 som sist. Vi hade så trevligt så jag kommer att vila mig från datan några dagar men jag har en del inlägg som jag skrivit i förväg så det blir inte tomt här. Ha en skön början på den nya veckan och sköt om er.  


Have a great week - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards