Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Melodifestivalen! Ravaillacz..............

Av Malin wiper - 17 februari 2013 12:00

Ravaillacz med "En Riktig Jävla Schlager". Jag tyckte det var ett rätt svagt startfält i går och gillade väl  inte denna låt så mycket mer än att den var rätt kul och dom kan ju sjunga allihopa,  hade även glimten i ögat. Det jag tycker är trist är att dom var så nedsablade på grund av sin ålder och kallades för före dettingar och allt annat nedlåtande. Sen kom ju dråpslaget som var väldigt smaklöst och plumt när Dina (inte hennes manus) kom till deras bord efter att dom gått vidare och sa: Ni har ju era fruar här i kväll också, då visades bilden på den kvinnliga gruppen med äldre kvinnor från 75-90 klädda i hucklen som var med i den stora festivalen förra året....  Skall det bara vara med ungt folk i festivalen numera?. 

 

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Klicka här för att läsa lite mer 

 

Det känns ju som personer över 45 år kan gå och lägga sig framför ett tåg. Folk är så unga och håller sig i form och lever livet trots att dom är över 80 år så jag fattar inte vart denna åldersdiskriminering kommit ifrån.  Alla är nån gång unga och kommer att bli gammal en dag, det är det enda vi vet säkert. Fast det är ju inte den låten jag skulle vilja skickat vidare men det var ändå kul eftersom dom blivit så nedsablade. Dom är så bra entertainers alla dessa så det är väl nån slags avundsjuka och missunsamhet. Inte ens Ranelid blev så bespottade som dessa trots att han inte kunde sjunga. Det är ju så att unga alltid tyckt att folk från 40 är lastgamla och det är ju inte konstigt men att hålla på så på tv är en helt annan sak. 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade bilden

 

 

State of Drama hade en väldigt bra sångare men jag tyckte inte riktigt om låten som man kände igen från nånstans. Dom var i alla fall bättre än många av dom andra enligt min smak. 

 

   

Klicka här för att se vad som skrivs om hennes tröja som man såg direkt att det var ett bandage. Det stör inte mig och dom andra som var med på scenen hade detsamma. Rätt innovativt och roligt. Det blir kanske ett nytt mode...  

 

 

 

       

 

 

Sen gillar jag Caroline Af Ugglas och fick lite gåshud en bit in i låten. Klicka här för att läsa vad hon skriver ang texten till låten "Hon har inte"


 
 
Pea

Pea

17 februari 2013 14:05

Jag gillade också "Tommy Körbergs gäng". Men åldersmobbing är inte roligt. Konstigt att det var okej att säga så i tv!
Ha en fin Söndag! Kram!

http://peas-dagar.blogspot.se

Malin wiper

17 februari 2013 14:58

Dom var bland dom bästa tycker jag också men det är tråkigt att man inte får åldras utan att bli mobbad. Vad säger det om vårt samhälle?

Ha en fin söndag själv

kramar

 
helga

helga

17 februari 2013 14:38

Jag såg Melodifestivalen lite senare. Vi spelad in. Ännu tycker jag inte någon låt sticker ut så där särskilt. Men "gubbarna" var iaf bra tycker jag med bra sånginsats, rörelser och en bra refräng. Jag tror inte på låten i eurovision dock. Trist med svenskarnas syn på äldre.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 februari 2013 14:57

Håller med dig om att ingen låt sticker ut så vi får se hur det går. Det är verkligen trist att man inte får åldras utan spott och spe.

Ha en fin dag
kramar

 
Sussi

Sussi

17 februari 2013 16:19

Är inte så nöjd med utgången i lördags jag heller. Gubbarna var liter roliga men en finalplats var dom inte värda. Jag gillade Martins låt. Tyckte han förtjänade en finalplats. Den andra gruppen som gick vidare var helt ok..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 februari 2013 17:23

Jag gillar Martin men inte låten så du ser hur olika man tycker ;) Det var inte nåt bra startfält denna gång.

Ha en fin kväll
kramar

 
Ingen bild

Petra

18 februari 2013 15:41

Jag tycker dom har dåliga kommentarer ,tycker inte om när man driver med folk bara för att vara dum egentligen!!

Malin wiper

18 februari 2013 16:59

Precis det jag tycker också. Det är smaklöst och omdömeslöst, riktigt korkat.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards