Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Malin wiper - 17 februari 2013 17:00

  

I går när vi var ute och promenerade så gick vi in på barnbutiken "Koola Kidz" som inte ligger långt ifrån oss för att köpa en födelsedagspresent till min svågers barnbarn som fyller 2 år 4/3. Dom bor uppe i Piteå. Det behövs verkligen en barnklädesaffär i samhället för det föds rätt mycket barn. Jag har inte varit inne där förut men den har inte funnits så länge  men man märker att det är mycket folk som går in där. 

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida


Det är så snyggt inrett och finns ett stort utbud av barnkläder och andra tillbehör.

  

 

      

 


  

Här ser ni tjejen som driver butiken och hon ser också väldigt Kool och häftig ut. Dessutom är hon  glad och trevlig. Min man fick ta hand om detta eftersom det är hans brors barnbarn men jag var med på ett hörn och valde också. Vi tog en turkosfärgad tröja med lång ärm och häftig text både på fram och baksidan.


  

Så här Coolt blev paketet inslaget.

 

  

Detta var verkligen en tuff och cool ensemble med tryck av The Beatles som aldrig tycks bli omoderna utan generation efter generation gillar denna grupp som verkligen är tidlös. 


  




     


  


  

Häftigt tryck av blommig döskalle. Kläderna hänger på jättesnygga färgstarka galgar.


  

Finns även i lite diskretare färger.



Detta trodde jag var kasperdockor...   men det är "snuttefiltar" med kramdjur.  Jag har inte hängt med när det gäller barn eftersom vi inte har några småbarn runt oss. Det började komma lite häftiga barnkläder när jag fick min son 1973, jag kom ihåg att han hade en jättefin knallgul manchesterkeps som väckte uppseende...  En överförfriskad man kom fram till mig när han satt i sittvagnen och sa: Nej! men är det inte Ronnie PetersonMonzabanan...  Min son var rätt vild som liten så vi var tvungna att ha sele på honom i sittvagnen för annars hade han tagit sig ur.


  


Ägaren la ut en snuttefilt på disken så jag fick se och fota. Hon sa ändå att man kan leka med dom också som "Kasperdockor" som jag trodde.

 

  

Jättefin och tuff jeansklänning. 

 

  

Dom har även en leksaksavdelning där det också finns barnböcker. 

 

 

       

 

  

  

Här ser man den andra avdelningen där dom har leksaker och annat.


  

Av Malin wiper - 17 februari 2013 12:00

Ravaillacz med "En Riktig Jävla Schlager". Jag tyckte det var ett rätt svagt startfält i går och gillade väl  inte denna låt så mycket mer än att den var rätt kul och dom kan ju sjunga allihopa,  hade även glimten i ögat. Det jag tycker är trist är att dom var så nedsablade på grund av sin ålder och kallades för före dettingar och allt annat nedlåtande. Sen kom ju dråpslaget som var väldigt smaklöst och plumt när Dina (inte hennes manus) kom till deras bord efter att dom gått vidare och sa: Ni har ju era fruar här i kväll också, då visades bilden på den kvinnliga gruppen med äldre kvinnor från 75-90 klädda i hucklen som var med i den stora festivalen förra året....  Skall det bara vara med ungt folk i festivalen numera?. 

 

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Klicka här för att läsa lite mer 

 

Det känns ju som personer över 45 år kan gå och lägga sig framför ett tåg. Folk är så unga och håller sig i form och lever livet trots att dom är över 80 år så jag fattar inte vart denna åldersdiskriminering kommit ifrån.  Alla är nån gång unga och kommer att bli gammal en dag, det är det enda vi vet säkert. Fast det är ju inte den låten jag skulle vilja skickat vidare men det var ändå kul eftersom dom blivit så nedsablade. Dom är så bra entertainers alla dessa så det är väl nån slags avundsjuka och missunsamhet. Inte ens Ranelid blev så bespottade som dessa trots att han inte kunde sjunga. Det är ju så att unga alltid tyckt att folk från 40 är lastgamla och det är ju inte konstigt men att hålla på så på tv är en helt annan sak. 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade bilden

 

 

State of Drama hade en väldigt bra sångare men jag tyckte inte riktigt om låten som man kände igen från nånstans. Dom var i alla fall bättre än många av dom andra enligt min smak. 

 

   

Klicka här för att se vad som skrivs om hennes tröja som man såg direkt att det var ett bandage. Det stör inte mig och dom andra som var med på scenen hade detsamma. Rätt innovativt och roligt. Det blir kanske ett nytt mode...  

 

 

 

       

 

 

Sen gillar jag Caroline Af Ugglas och fick lite gåshud en bit in i låten. Klicka här för att läsa vad hon skriver ang texten till låten "Hon har inte"


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards