Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Malin wiper - 5 februari 2013 22:45


    


  

Jag blev inspirerad av min bloggvän Sanna som har en bild inne varje månad på samma motiv för att se hur det förändrar sig fram till sommaren. Klicka här för att se hennes månadens bild. Jag kommer att göra detsamma och tog en bild från torget i dag där det brukar stå bänkar på sommaren och blomstra i rabatterna. Detta är alltså februari bilden så i mars kommer nästa. 

 

                                

 

 

Av Malin wiper - 5 februari 2013 16:30

  

Här går jag hem från byn i förmiddags efter att ha varit ute och handlat lite. Jag är lite ledsen nu för jag kopplade in min externa hårddisk där jag har bilder från 8 år tillbaka. Den gick inte igång så alla bilder kan vara förlorade, och skall man lämna in den för räddning så blir det jättedyrt. Min man plockar isär den nu för att kolla om nån säkring gått eller om han kan komma på felet. Jag är så arg på mig själv att jag inte brände ner alla foton på skivor istället. Tack och lov så har har min man sparat ner på en annan extern hårddisk rätt många bilder så allt är tydligen inte förlorat men  många minnen är borta.

 

 

                                 

Hard disk drive


 


Jag såg att Vårt Folkets Hus bio visar "Sune i Grekland" Tisdag 12/2 15.00 och yterligare en föreställning 18.00


  

Dom gjorde jättefina stora räksmörgåsar inne på ICA:s shark i dag och dom hade handskalade räkor och det var massor på smörgåsarna. Man kan beställa såna för ca 45 kr/st och det är billigt för det är som en hel måltid. Tyvärr var det svårt att få en bra bild när man zoomar. 

 

    

Snyggt hus med härlig balkong


  


Utanför Gretas Butik fanns reatyger och där hittade jag detta som jag gått och kollat på förut. Nu kostade det bara 60 kr/m så jag köpte till gardiner i köket. Dom är lite 50-tal och det passar till vår fondvägg som har samma färg som det grönblå i tyget. Vi har inte så många ombyten sen vi flyttade från huset utan har fått börja om och köpa gardiner. Dom gamla passade inte in i dessa fönster.  



  


Just nu håller jag på att sy men jag började så sent så det kommer att ta lite tid. Hoppas ni får en fin och behaglig kväll.

 


Av Malin wiper - 5 februari 2013 08:00

Var in på Rainer Nybergs fb och blev supernostalgisk när jag hittade detta klipp på Josh White. Han var ofta i Sverige och upptädde när jag växte upp och man såg honom även flitigt i tv han var väldigt omtyckt. Mina föräldrar gillade honom till tusen och tyckte även att ha var sympatisk. Han blev bara 55 år gammal.  

 

     

Joshua Daniel White föddes 1914 och gick ur tiden 1969, mer känd som Josh White. Han var en amerikansk sångare, gitarrist, låtskrivare, skådespelare och medborgarrätts aktivist. Han spelade också under namnen "Pinewood Tom" och "Tippy Barton" på 1939-talet. Han växte upp i Jim Crow Syd. Under 1920 och 1930 blev han en framstående ras register konstnär, med en produktiv produktion av inspelningar i genren, inklusive Piemonte blues, blues land, gospel och social protester.  År 1931 flyttade han till New York och inom ett decennium hade hans berömmelse fått stor spridning, hans reportoar utvidgades till att omfatta städernas blues, jazz, traditionell folkvisa och politiska sånger och protestaktioner. Han var snart efterfrågad som både aktör och på radio Brodway och film. Källa Wikipedia 

 

Klicka här för att komma in på en biografisida över honom 

 

    

Josh White gifte sig 1933 i New York med gospelsångerskan Carol Carr. Redan 1961 började hans hälsa vackla och han drabbades av hjärtattacker. Hans hjärtsjukdom kom att plåga honom hans sista 8 år. Han dog på operationsbordet när dom med en ny metod försökte ersätta hans hjärtklaffar. Han led också av emfysem efter många års rökande. Allt detta visste jag inte om honom eftersom det inte var lika vanligt före datan att ta reda på så mycket om så många. 

 

 

Detta är Josh White jr som är son till legendaren Josh White. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Så här lät hans son som ung kille. Josh White jr är född 1940. Klicka här för att läsa en biografi över honom.  

 

   

Så här ser Josh White Jr ut.   

 

 

I dag skall jag ägna mig åt att sy några klädnypeklänningar som jag har lovat bort. Har klippt till dom och sicksackat så nu är det dags att göra resten. Sen blir det nog en promenad i vårt vackra vinterland...    I går kollade jag på "Ullared" på tv 5 och blir så förvånad varje gång när jag ser en fd arbetskamrat som är med i varje program...  .  Från oss är det 12-13 mil men än har vi inte varit dit.

    

 

 

Goodmorning Picture Cards
Goodmorning Pictures

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards