Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Malin wiper - 4 februari 2013 16:00

  

Nu kan man säga att vi fått vintern tillbaka och det faller stora flingor och blåser litet. Det är bara några kallgrader. Här ser ni min man gå mot vår bil som är den röda lilla lådan. Vi har garage men den har inte stått där på ett tag och vi börjar undra om vi verkligen behöver ett garage. 

 

    

 

Här har han upptäckt att jag står på balkongen och smygfotar honom...  Vi har lånat en slagborr av vårt bostadsbolag VSBo och håller just nu på att sätta upp saker som vi skall stryka från "Att göra listan". Tyvärr så fattades det krokar som vi skulle ha till uppsättning så han var tvungen att åka ut och köpa några. Det är alltid sånt som man behöver som fattas. 

 


Favorit i repris "Norrland" med Janne Schaffer. Den har jag haft med i mina två förra bloggar också. Klicka här för att höra en liveversion av låten. Jag har hört honom live på en klubb i Sundsvall.  Då var jag ihop med min sons pappa som knäckte extra som ljudtekniker på klubben. Det var en upplevelse att höra Schaffer live och han var jättetrevlig och såg väldigt fin ut...   

 

   

 

Vi har nu fått upp dessa två masker  inne i datarummet ovanför bäddsoffan. Jag gick tillbaka till Salong Hon & Han Frisör o Interiör för att köpa en till för det blir snyggare med två stycken bredvid varandra lite azymetriskt. 

 

    

Nu har vi fått upp delen från en "Butiksinredning" (vi har fått den) platt mot väggen i hallen bredvid pinnsoffan och det blev jättebra. Där skall jag hänga lite väskor, små paraply, skohorn och nåt annat. Den flyter ihop med den grå väggen så den ser inte tokig ut alls. 

 

  

 

Vi hade en sak kvar att sätta upp men min man orkade inte så vi tar det senare i veckan. Det är denna spotlightsskena som vi skall ha i köket i taket. Den kommer vi att rikta mot ställen där det är dåligt med ljus. Denna har vi köpt på loppis för 75 kr. Vi har en likadan i "Filmhallen" men den köpte vi ny på IKEA för ett antal år sedan och dom finns inte längre men ger ett lagomt och mysigt ljus.

 

 

Klicka här för att komma in på en sida med häftiga lampor och spottar. Dom är för dyra för min plånbok.

Av Malin wiper - 4 februari 2013 13:00

  

Nu har jag sett nästa film som jag hyrde och det är en action/science-fiction från 2012 i regi av Rian Johnson. I rollerna ser vi: Bruce Willis, Jeff Daniels, Joseph Gordon -Levitt, Emili Blunt, Paul Dano, David Jensen, Piper Perabo, Garret Dillahunt, James Rawlings


Klicka här för att komma in på MovieZine och läsa vad dom skriver om filmen. Där har den fått 4 MZ i betyg. Jag håller med dom i stort sett för det är spännande med filmer om tidsresor och i denna är skådespelarna i sitt esse. Det gick rätt bra att hålla kvar intresset men ibland tappade jag tråden lite.

 


Handlingen: 



Looper är en sci fi-thriller som utspelar sig i en framtid där tidsresor blivit vardagsmat och maffian blivit högteknologisk. Joseph Gordon-Levitt spelar yrkesmördaren vars måltavlor befinner sig i andra tidsepoker och vars avrättningar hotar att förändra både nutid och framtid. En dag får han ett uppdrag som vilket annat som helst, men när han identifierar målet inser han att det är sitt framtida jag han måste mörda. 

 

 

Både min man och jag har nu sett filmen så jag lät honom skriva recensionen, och jag tycker lika som honom om denna film 

  

 

Mr T:s recension: 

  

 

Denna Sci-fi thriller är ovanligt uppbygd med tidsresor och de paradoxer som de kan medföra.Fast egentligen handlar filmen om hämnd och modet att bryta en cirkel av våld. 

Jag tyckte att den var klart sevärd och den får 3 starka pistoler  i betyg av 5 möjliga. Dvs jag tyckte om filmen men känner nog att jag inte kommer att se om dem.  
 
 
 
     
  

 

Av Malin wiper - 4 februari 2013 08:00

   


  

Nu har jag sett en film som jag varmt  kan rekommendera "En Ny Start" som är en verklighetsbaserad komedi/drama, romantik från 2011. För regin står Cameron Crowe och i rollerna ser vi: Matt Damon, Scarlett Johansson, Thomas Haden, Church, Patrick Fugit, Elle Fanning, Angus Mackfadyen mfl. 

 

   

Här ser ni den verklige Benjamin Mee som i filmen spelas av Matt Damon    

 

Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen. Klicka här för att komma in på en sida för att läsa och se verkligheten bakom filmen och den verklige Benjamin Mee. Ni får scrolla ner lite på sidan för att se.  

 

 

Handlingen:  

 

 

Matt Damons oförglömliga rollprestation lämnar ingen oberörd i denna inspirerande film baserad på en sann historia och regisserad av den Oscar®belönade filmskaparen Cameron Crowe (Jerry Maguire). Damon spelar som Benjamin Mee, som efter sin hustrus tragiska bortgång fattar beslutet att tillsammans med sina två barn starta ett nytt liv. Familjen flyttar till en högst osannolik plats: ett hus vars ägor innefattar en fallfärdig djurpark med en skock behövande, exotiska djur. Med hjälp av djurskötaren Kelly (Scarlett Johansson) och övrig personal, sliter Benjamin för att återskapa djurparkens forna glans, samtidigt som han själv kämpar med att hitta tillbaka till livet och till sina barn. 

 

 

     

           

   

 

 

Min recension: 

  

 

Om man bortser från att filmen var lite för sötsliskig i vissa scener så är det en sevärd feel good-film där det finns både humor, drama och spänning. Matt Damon  gör sin roll bra och även barnskådespelarna har en fantastisk inlevelse och känsla. Den jag tyckte var gjorde sämst ifrån sig och var rätt slätstruken var Scarlett Johansson. Jag kände mig inte uttråkad en enda gång och kom på mig själv med att gråta några gånger under filmen.  Man fick se massor av fina djur av alla de slag och njuta av roliga rollkaraktärer.  

 

 

Filmen får av mig 3 starka tigrar i betyg av 5 möjliga.  Det fanns några brister som gjorde att jag inte kunde ge en fyra. 

 

 

 

     

 

  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards