Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Malin wiper - 3 februari 2013 16:00

Rich Folks Hoax med Sixto Rodriguez sångaren från en fantastisk dokumentär jag såg för ett tag sen. Klicka här för att komma in på det inlägget. 

 


Denna kommentar har jag fått från en person som bor på Manhattan. Vilken lyckost som skall se Sixto Rodriguez live.   

  

 

Jag skall faktiskt gå på Beacon Theater, New York, den 8 april och lyssna på Sixto Rodriguez. Roligt att du haft flera inlägg om honom.
Manhattan 

   

   

 

Jag kom inte iväg på stickcafét så det blev en vilodag. Min man var till Blå kiosken och handlade Thaimat till oss så vi slapp svälta i alla fall...  Lika bra att erkänna att vi inte orkade laga mat trots att vi har hemma rätt mycket mat nu i både kylskåp och frys...  . Solen skiner bakom stängda persienner och lyckas inte med sitt lockande.  Min man hyrde några filmer åt mig när han ändå skulle ut. 

 

    

Dessa tre filmer som jag inte sett hyrde min man åt mig. Skriver om dom till veckan. 


Av Malin wiper - 3 februari 2013 10:45


Jag såg på Melodifestivalen i går men det var rätt uselt så jag zappade rätt mycket. Dom jag gillade bäst var Cookies N Beans för dom har så bra röster och lite härligt hesa. Sen tyckte jag killen Yohio som ser ut som en tjej var rätt bra. Betänk hans ålder 17 år och kan föra sig så på scenen och han har en ok röst än om lite svag på låga toner. Han kommer från min födelsestad Sundsvall. Däremot skrattade jag hejdlöst åt komikernas roligheter i "Ukelele fom hell"...  i mellanakten med bl.a komikern Per Andersson. Klicka här för att kolla in detta.   

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. 

 

   

Cookies N Beans är en svensk countrygrupp som består av Frida Öhrn, Linda Ström och Charlotte Centervall. Gruppen startades 2003, och 2007 släppte de coveralbumet Tales from a Trailor Trash Soul som innehöll deras favoritlåtar. 2008 vann de svenska countrymästerskapet i genren "Alternativ country". Dom deltog i Melodifestivalen 2009 med bidraget "What If", skrivet av Amir Aly, Robin Abrahamsson och Maciel Numhauser.

 

 

I dag ringde jag upp "Flättorps Gård" för att berömma deras Hela stora "Gårdskyckling" som är supergod och av hög kvalitet. Det är en familj som driver detta företag med den äran. klicka här för att komma in på inlägget jag skrev i går. Kvinnan i familjen svarade och hon var jättetrevlig och blev glad för berömmet.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards