Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Clark Terry & Ben Webster...

Av Malin wiper - 27 januari 2013 20:00

  

I dag är det 8 år sedan min pappa dog. Denna bild skickade min syster över mms när hon och hennes man var på graven i dag och tände ljus från oss alla. Jag fattar inte vart tiden tagit vägen och sorgen går aldrig över än om det dämpas lite med åren men den blossar upp ibland. Jag saknar dig kära pappa.


Jag letade efter en låt som vi hade på hans begravning med Ben Webster som heter Danny Boy men den fanns inte så jag tar denna istället Med Clark Terry & Ben Webster. Min pappa var lite av en allätare och gillade bl.a  jazzmusik.   

  

 
 
Annelie

Annelie

28 januari 2013 00:23

Uschamejjen.... ja den dagen jag mister mina föräldrar vet jag inte hur jag ska klara mig. Då jag står mina föräldrar väldigt nära.
Men, FÖRHOPPNINGSVIS så lever de i många år till om det inte händer en olycka eller att de blir sjuka.
Både mamma & pappa blir ju bara 70 år i år.

Ha en mysig kommande vecka.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 januari 2013 08:10

Min mamma fyller 90 år i år och du är ju så pass ung så du får förhoppningsvis ha kvar dina föräldrar länge än. Pappa blev i alla fall över 80 år.

Ha en fin mysig vecka själv

varm kram

 
Fenixmona

Fenixmona

28 januari 2013 04:27

Nej, sorgen går aldrig över och ibland blir tidsuppfattningen knepig...Vi pratade med pappa i helgen om när mamma gick bort och det är ofattbara 20 år sen...men ibland, när sorgen o saknaden kommer över en så känns det som det inte alls var så länge sen. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

28 januari 2013 08:08

Precis så är det. Så fint skrivet av dig. Vad tråkigt att din mamma gick bort så tidigt.

Ha en fin början på veckan

Stor varm kram

 
Cattis

Cattis

28 januari 2013 12:07

Om någon månad så är det 8 år sen som min pappa gick bort.
Jag känner som dig, inte alls länge sen.
Jag tänker på honom varje dag.
Sorgen är lika idag som den dagen han dog men jag har lärt mig att leva med den. Har ju inget annat val.

Kram vännen och ha en bra måndag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

28 januari 2013 17:39

Då gick våra pappor bort nästan samtidigt. Då förstår vi varandra och sorgen som inte tar slut. Han är i mina tankar flera gånger om dan också. Ja du man är ju tvungen att leva med sorgen och för mig känns inte döden som nåt naturligt.

Stor kram vännen

 
helga

helga

28 januari 2013 12:25

Vad fint du skriver om din pappa... saknaden går nog aldrig riktigt över.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 januari 2013 17:37

Tack! Saknaden går aldrig över det ligger som en sorgsen dimma över ens liv

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards