Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Hej mitt vinterland!

Av Malin wiper - 24 januari 2013 08:40

  


Så här ser det ut från vår balkongsida nu. Det är full vinter och träden ser så där härligt spöklika ut, och det är 12 grader kallt. Tyvärr så är det ett helsike här sen vi ändrade till windows 8 så min man skall ändra tillbaka till windows 7 när han kommer hem men det kommer att ta tid för honom eftersom han inte kan sitta så länge på grund av ryggen. Jag kunde knappt ta mig in här i dag och fick starta om flera gånger. Det blev en massa konstiga fel. Dom som gör mycket genom mobilerna förstår nog detta bättre för allt är så annorlunda här nu när man startar upp och man får lära om. Jag fick en kommentar från en man som bor i Frankrike och han sa att han också hade problem med nya windows. Tack för att du talade om detta för mig. Min bloggvän Sanna hade hon även problem ute på Youtube och fick varken bild eller ljud. Jag tycker inte heller att det går nåt särskilt snabbare med 8:an för ibland så låser det sig helt och jag blir tvungen att starta om. Det blir mer och mer komplicerat så snart får man nog gå på en utbildning för att kunna ta sig vidare och hänga med.


 



  


Jag kan inte blogga på hans data  för då får jag sitta med huvudet uppåt och det är förödande för min nackskada så jag kommer tillbaka när han är klar med datan. Nu hade jag velat satt in lite musik men det är nu helt dött på Youtube så man undrar verkligen om det är nåt mer man måste göra när man graderar upp när det gäller Youtube.


  



 




 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

24 januari 2013 10:28

Hade förväntat mig inlägg om inbrottet i vaggeryd inatt, skrattar. Men får väl kolla på nätet vilken affär det var.

Malin wiper

24 januari 2013 11:34

Det kommer ;) jag har nyss varit in till samhället och skall skriva om detta.

Ha en fin dag kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards