Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Searching For Sugar Man!

Av Malin wiper - 23 januari 2013 09:00

  

Nu har jag sett filmen jag skickade efter som fick en "Guldbagge" i måndags på Guldbaggegalan. Det är en Dokumentär som är så bra så jag satt som fastklistrad och fick gåshud flera gånger. Den tar en oväntad vändning en bit in i filmen så jag kan absolut inte skriva nåt om handligen och sätter inte in nån trailer. Den blir mycket mer sevärd och spännande om man inte vet nåt om handlingen, denna skall överraska. Dessutom är fotot och färgen i  filmen otroligt bra. Denna dokumentär ger väldigt mycket och den sitter kvar långt efterråt. Både lite feelgood och inblick i politiska händelser längre tillbaka. Önskar jag kunde skriva mer men den måste ses utan för mycket beskrivning. Malik Bendjelloul som står för regin bad om hjälp med finansiering och annat av filminstitutet men dom tyckte manuset var dåligt....  Nu är den även Oscarsnominerad och har fått en massa andra priser. När man ser denna dokumentär så blir mycket man matas med på tv  trivialt. Det förstår ni om ni ser den.

 

  

Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen (rekommenderar att läsa efter att ha sett filmen). På bilden ser ni regissören Malik Bendjelloul. Han föddes 1977 och är en svensk dokumentärfilmare och tidigare barnskådespelare. Han gjorde sig känd som Philip i TV-serien "Ebba och Didrik"  


  

Jag kan skriva så mycket som att det handlar om denna sångare/songwriter Sixto Diaz Rodriguez som föddes 1942 i Detroit, Michigan. Hans föräldrar invandrade från Mexiko på 1920-talet. Se filmen för ni kommer då att förstå dess storhet.

Här är ett smakprov på hans musik. Klicka här för att även höra låten "Sugar man" med honom.


Min man har satt in window 8 och det har ställt till problem ute på Youtube för mig. Kunde inte höra musiken så min man har fått hålla på och fixa jättelänge. Det blir ofta problem när man skall uppgradera windows operativsystem. Han har svårt att sitta stilla längre stunder nu när han har besvär med ryggen. Det är inget ryggskott utan återfall på diskbråcket som han opererade sig för sent 70-tal. Han hade många återfall och besvär när jag träffade honom för 22 år sedan. Nu har han varit bra i flera år men nu är det dags igen.  Typiskt när vi hade saker på gång men vi får se hur han känner sig om några dagar.

 

 


 


 
 
Cattis

Cattis

23 januari 2013 11:31

Nu blev jag ännu mer sugen på att se den när du skriver som du gör.
Hoppas den finns att hyra.

Hade tänkt titta på lite film nu när jag är hemma men det blir inte av.
Såg inte guldbagge galan så jag vet inte vilka som vunnit.
De få gånger vi hyr film så blir de dem som står överst på hyllan. :)))

Kram vännen och ha en bra dag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

23 januari 2013 12:46

Jag tycker verkligen du skall se filmen. Den var helt fantastisk. Jag tycker guldbaggegalan blivit sämre med åren men i går räddade Babben tillställningen. Jag brukar också se om filmer.

Ha en skön dag

kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

24 januari 2013 00:32

Först och främst, Krya på dig Mr T! Låter inget vidare alls. Jag får själv rejält ont ibland och då kan jag varken ligga, sitta eller stå men något måste man ju göra. Hoppas han snart är fri värken :(
Jag har haft mycket problem med YT senaste dagarna. Klipp som bara stannar, klipp som bara har musik men ingen bild (fast de ska ha bild) mm. Helskumt! Nu låter det ju dock som om du har större problem än så.
Filmen verkar bra och många verkar se den nu. Jag får försöka få tag i den också.
Hoppas er torsdag blir fin med en bättra dag för Mr T.
Stor kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

24 januari 2013 09:11

Det skall jag hälsa till Mr T när han kommer hem. Du är så snäll och omtänksam. Ja du då vet du hur det känns. Då är det inte bara jag som har problem med Youtube. Dokumenträfilmen är helt otroligt bra så se den.

Ha en fin torsdag själv
stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards