Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Malin wiper - 20 januari 2013 18:00

  Här kommer "wipers Lilla Anslagstavla" igen och det var ett tag sen. Lite kommande händelser i vårt samhälle och dess omnejd.

  

När jag var till biblioteket så passade jag på att fota kommande evenemang i vår bygd. Den prisade showen "Brun utan sol" Kommer till Skillingehus i Skillingaryd 7 februari 2013.

Klicka här för att komma in på Riksteaterns hemsida för att läsa om B.U.S (brun utan sol). Klicka här för att se vad Teaterföreningen mer har att bjuda på i vår.

  

Den  16 februari så presenterar Skillingarydsrevyn "Vi reser oss igen" och då kommer man osökt att tänka på Thorsten Flinck. Dom håller på tills 9 mars.

  

Skillingarydsrevyn 2008. Klicka här för att se fler bilder.


Ett litet smakprov från Skillingarydsrevyn men inte från i år.

  

Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Patrik Olofsson, naturfotograf. Klicka här för att läsa lite mer om honom.

  

Nåt av detta skall jag försöka gå på och få med mig nån.


Av Malin wiper - 20 januari 2013 12:45




First Aid Kit med Blue. Dom har fantastiska videon jämt till sin musik. Gillar det lite teatraliska med ett stänk av surrealism. Jag hörde denna låt i programmet "Stjärnorna på slottet" där det var Eva Frölings dag. Eva Fröling är med i denna video. Jag gillar denna tjejduo som har en massa bra låtar som jag lyssnat igenom på Youtube. Programmet var lika bra som vanligt och Eva Fröling var väldigt öppenhjärtlig och man blev rätt tagen.




 




Klicka här för att komma in på First Aid Kit:s hemsida. Gruppen bildades 2007 av systrarna Klara och Johanna Söderberg och är en svensk folk/popduo från Stockholm.  Jätteunga tjejer som redan är proffsiga. Klicka här för att höra ytterligare en låt med duon.

 


 



Av Malin wiper - 20 januari 2013 09:00

Här följer lite mer som jag sett på second hand men inte hunnit skriva om förrens nu.  En gammal fungerande grammofon för 78 varvare som fanns på Sam Hjälp.

 

Air av Bach på stenkaka med Alfredo Campoli på violin.

     

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.

 

Att se en sån här gammal tramporgel känns lite bitterljuvt. När jag gick i småskolan så fanns det alltid en sån här orgel i klassrummen och jag kan se framför mig än hur läraren trampade för brinnande livet och spelade psalmer varje morgon innan lektionen började. Det var otroligt viktigt i skolan då att man kunde psalmverser som ett rinnande vatten....  Önskar att man fått lära sig multiplikationstabellen utantill istället. Priset på denna orgel var 600 kr.  


 

Det slår en varje gång hur fina såna här gamla termosar är.  Denna vill dom ha 150 kr för. 


 

En lite mer sliten variant men ack så snygg.   


 

Denna är lite nyare möjligen sent 60-tal i början på 70-talet. Här kostade den 95 kr   


 

En gammal torkhuv av märket "Åviken". Detta är nog en hemmavariant.


  

Att jag inte köpte denna resväska när jag såg den fattar jag inte. Har varit på jakt efter en sån för man kan göra både bord och stolar av en sån. Klicka här för att komma in på en sida och se vad man kan göra. Klicka här för att se mer. Klicka här för att se ännu mer. Vill ni se ännu fler klicka här...  Det är verkligen inte lätt att hitta gamla hårda resväskor så jag borde ha köpt denna och den var inte dyr heller.

    


 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards