Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Malin wiper - 15 januari 2013 19:00

  

  Jag har följt "Stjärnorna på slottet" troget denna gång och gillar vad jag ser och hör.

 

  Klicka här för att se förra  avsnitt där man får se Philip Zandén och hans dag. Jag tycker hittills att denna omgång varit jättebra, rolig och njutningsfull. Dom verkar ha så roligt och inga konfliker än så länge vad man kan se.  Dom skrattar och spexar mest hela tiden och det är uppfriskandeI. Det känns uppfriskande och man blir glad. Det aktuella avsnittet med Philip Zandén fick mig att längta så fruktansvärt efter att gå på teater igen. Jag skall se vad som går i vår och försöka åka och se nåt.  Numera sänder dom sällan teaterstycken på tv som dom gjorde ofta när jag växte upp. Jag slukade allt i teaterväg  det började med att jag lyssnade på all radioteater, och det är nog därför jag känner till alla gamla skådespelare som många av dom är borta nu.

Här ett klipp på Philip Zanden där han blir förvandlad till Olof Palme av sin maskör och sminkör.  Det är inte så långt men jag hittade inte så mycket på honom. Klicka här för att läsa om honom.

Här ser man skådespelarsyskonen Philip och Jessica Zandén intervjuas i "Förkväll" 2010  


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på syskonen Zandén.


Av Malin wiper - 15 januari 2013 14:00


Min bloggvän Farfar Hebbe hade satt in ett klipp med Marty Stuart i sin blogg och då blev jag sugen på lite country också. Klicka här för att komma in på Farfar Hebbes blogg för att lyssna på hans klipp. Jag fastanade för denna låt "Tear The Woodpile Down" som har fart och fläkt och är lite rockigare med stuk av "bluegrass".  Klicka här för att lyssna på ytterligare en låt med honom. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på hans "Fan page".


  

Han är gift med countrysångerskan Connie Smith sen 1997


Han föddes 1958 och är en amerikansk country sångare och låtskrivare, känd för både sin traditionella stil och elektisk sammanslagning av rockabilly, honky tonk och traditionell countrymusik. Tidigt 90-tal hade han flera framgångsrika country hits. Han föddes i Philadelphia, Mississippi och från tidig ålder var han besatt av countrymusik och han lärde sig att spela både gitarr och mandolin. Vid 12-års ålder började han spela bluegrass i en grupp som heter "The Sullivans". Klicka här för att läsa lite mer om honom.

 


Ute är det full vinter och det fortsätter att snöa. Eftersom jag gillar vinter och snö så är jag naturligtvis salig bara dom kunde hålla snön från gator och trottoarer.

  

Jag hade helt glömt bort att det var tulpanens dag i dag tills jag var ut på fb. På min promenad så upptäckte jag att jag glömt både kamera och mobil, sånt händer när man byter kläder och väskor. Då stämde jag möte med min man så han fick ta en bild med sin mobil på en tulpanbukett på vårt Acleja Blomsterhandel. Det blir inte så fina bilder med hans mobil tyvärr.

Av Malin wiper - 15 januari 2013 09:00

  

Innan min man skulle på mötet så gick vi in på Malmborgs Lilla för att ta en kopp kaffe och till det en god ostsmörgås.  

  

Efter att min man gick iväg så tog jag en promenad för att fota lite och detta var det första jag såg. Så kan ett par ölburkar placeras också än om det inte är så roligt för den som bor där.


  

  

  

  


     


  

Det finns inte så mycket gamla neonskyltar kvar så man blir glad varje gång men dyker på nån.


   


I ett skyltfönster såg jag denna väskan som höll på att blända mig. Undrar om det är vårens färger. Bredvid stod ett par skor i samma gula färg. Inte min stil men kul. 



 




Gregory Alan Isakov med "In Tall Buildings". Han är en singer-songwriter som föddes i Johannesburg, Sydafrika. Han emigrerade till USA som barn och växte upp i Philadelphia. Han bor nu i Colorado. Jag har aldrig hört talas om sångaren förut men gillar låten, hans röst, och den fina videon.




Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards