Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Nawals Hemlighet!

Av Malin wiper - 5 januari 2013 17:00

  

Nu har jag sett en drama thriller som nog är en av dom mest omskakande filmer jag sett men så otroligt välgord med ett fantastiskt skådespeleri.  Den är rätt hemsk och jag varnar för vissa scener men för att få full valuta för filmen så bör man se den i ett och inte pausa för den svänger från dåtit till nutid och det gäller att hänga med.  Man får sig en inblick i krigets fasor också, och vad det gör med människorna. När jag hade sett filmen var jag helt tagen för under krig kan en sån här historia nog hända. Det är inte förrens man närmar sig slutet som man helt förstår poängen men resan dit är spännande och fängslande. Den är så välgjord så jag förstår att den var Oscars Nominerad 2011. Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen. Denna gång håller jag inte med sajten som gett filmen betyg 3 för jag kommer att ge den högre betyg.


  Detta är Lubna Azabal som spelade en av huvudrollerna som mamman i filmen, än om dom andra var hur bra som helst så var hon ett snäpp bättre i att tolka sin roll. Jag är imponerad av hennes inlevelse och prestation. Klicka här för att se vart jag hittde bilden. 


Filmen heter Nawals Hemlighet från 2010 i regi av Denis Villeneuve. I rollerna ser vi:  Lubna Azabal, Mélissa Désormeaux-poulin, Maxim Gaudette, Rémy Girard mfl. Filmen har stor berättarkonst så det är som att läsa en bok som man inte kan lägga ifrån sig trots att det är smärtsamt i flera kapitel. Som ni vet så ser jag fler thriller och draman än komedier...  men nästa gång jag lånar så skall jag bara välja komedier för att se om jag kan hitta nåt guldkorn. Jag gillar komedier om dom inte är "snubbelkomedier" utan har lite underfundig humor och en bra blandning av allt. 


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild och läsa vad dom skriver där. 

  

annons




 
 
 

annons




 
 
 

Handlingen: 

 


  

Jag ger filmen 5 DVD-skivor i betyg av 5 möjliga.

       


 
 
AprilSus

AprilSus

5 januari 2013 19:18

Låter som en film i min smak? Jag tittar helst på drama och thriller. Hoppas att den finns att hyra på våran mack?

Ha en fortsatt fin kväll!
Kramis!

http://aprilsus.blogspot.se

Malin wiper

5 januari 2013 19:25

Kul att du också gillar drama och thriller. Finns den inte på macken så kan du gå på bibblan.

Ha en fin kväll själv
kram

 
Annelie

Annelie

6 januari 2013 01:05

TACK för tipset om denna översta film,, skrev upp den. Ska jag absolut titta efter,, säkerligen en film i min smak.
Ska kika på biblioteket jag också,, är den bra så köper jag nog den å.

Go fortsättning på helgen... // Varm kram

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

6 januari 2013 10:52

Ja du den var en höjdare men man måste ge sig till tåls för den tar lite tid att komma in i.

Hoppas dom har den på ditt bibliotek men du bor ju i en större stad

God fortsättning på helgen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards