Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Doris Day! och lite annat....

Av Malin wiper - 3 januari 2013 08:00

  

Efter en bloggfri dag så känner jag att jag grävt upp mig ur trötthetsträsket.  Jag har både gjort avslappningsövningar,  promenerat, och det skall nu bli en vana så jag har beach 2013 att se fram emot...  än om jag inte är intresserad av sol och bad så kan man ändå åka på sköna utflykter i vår och sommar med en sundare kropp i bagaget...  


  

Så vi får hoppas att det rinner på och blir ett bra 2013 än om det inte finns några garantier. Alla har vi våra sorger, plågor och bekymmer.


  

Helst vill man ha livet så här spegelblankt men inte alltför lungt för några stormar då och då piggar upp (undantaget sjukdom).  


  


En och annan fika får året gärna innehålla också så man får en guldkant på tillvaron. Vi tog en varm försvinnande god smörgås på Ritz i går.

  

  

Att träffa på en sån här fin hund piggar även upp och gör att man får sig en extra kick av energi. Det är en honhund som heter Estelle och är av rasen papillon.


  Det gör heller inget om man stöter på såna här finingar som skäller på en när man går förbi... det är också uppfriskande. 


  

Att fota sin man bredvid 2012-års gran  på torget känns också  varmt i hjärtat. Nu är jag väl ändå för sentimental...  

  


Min man testar hur det känns att vara staty...  med mig som regissör...   


  

Välnärda fåglar av många slag nere vid härliga Ingelund och dess vattendrag Lagan.


  

Närkontakt av "Tredje graden"


  

En av tre elefanter vid en liten fin lekplats. 


  

Våra faschinerande ankor tre.  

  

Med detta inlägg så hoppas jag att vi alla skall få många ljuspunkter som möjligt under 2013 

 

Doris Day med "Sentimental Journey". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Doris Day är född 1924 i cincinnati, Ohio. Hon är en amerikansk jazz- och populärsångare samt skådespelare och lever fortfarande och har uppnått en ålder av 88 år. Har nog sett alla hennes filmer och växte upp med musiken. Hon var ofta på tv på den tiden och mina föräldrar gillade henne. 


Hon började som dansös men tvingades sluta efter en bilolycka 1937. Det gjorde att hon bytte inriktning och blev sångerska istället i olika storband. En orkesterledare föreslog att hon skulle byta sitt namn Kappelhoff till Day efter en sång "Day after Day" som fanns i hennes reportoar. Klicka här för att läsa mer om henne. När jag var liten flicka så hade jag en jättebra sångröst så jag fick alltid sjunga när mina föräldrar hade fest. Tyvärr var jag så blyg så jag gömde mig bakom en dörr eller draperi för att kunna klara av sångnumret...  då sjöng jag även en låt som Doris Day framfört "Que sera sera".  Min sångröst blev sämre när jag kom i 15-årsåldern så nån sångerska blev det aldrig av mig trots att många trodde det.  Jag hade säkert kunnat börja i nån kör men det blev aldrig av och jag fick andra intressen.


 
 
helga

helga

3 januari 2013 11:27

Tack för din välgångsönskningar inför det nya året. Fyndigt skrivet med fina bilder :) Jag önskar er allt gott framöver!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 januari 2013 13:01

Varsågod! ;) Tack snälla du

God fortsättning till dig och din familj
kramar

 
ansepanse

ansepanse

3 januari 2013 11:29

jag gillar ditt inlägg :) mm, visst är det så som du skriver, önskar dig också ett fint 2013
så söta vovvar, jag har haft chihuahua, fast då den korthåriga varianten
kramen <3

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

3 januari 2013 13:00

Jag skrev fel om hunden den var en papillon ;) så kan det gå när man är lite virrig. Tack för dina fina ord.

Önskar dig ett fint 2013 också
kramar

 
AprilSus

AprilSus

3 januari 2013 12:46

Vilket härlig inlägg och en massa fina bilder. :) Den lilla Estelle var ju bara för söt! Hon liknar ju min Nala, som är en Papillon.

Doris Day minns jag lite från min barndom och jag tyckte hon var väldigt lik min fostermamma/pappas kusin.

Inget besök inplanerat till min lilla stad ännu? Hör av dig om det blir av och om du har tid. Ha en fin dag, vännen!
Kramis!♥

http://aprilsus.blogspot.se

Malin wiper

3 januari 2013 12:56

Jag skrev fel det är en Papillon ;) jag blandar ihop ibland ;) Tack för att du fick mig uppmärksam på detta.

Kul att du också minns lite av Doris Day och att hon var lik din pappas kusin.

Vi är för trötta just nu för att åka iväg och dessutom gick det rätt mycket pengar i jul så vi tar det lugnt. Jag hör av mig när vi funderar på att åka iväg.

Ha en fin dag själv vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards