Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Tjuven på Kgale Hill!

Av Malin wiper - 31 december 2012 14:00

  

Nu har jag sett den sista av filmerna som jag köpte på second hand i fredags. Det är en fortsättning på "Damernas Detektivbyrå" som jag sett som serie på tv. Denna heter "Tjuven på Kgale Hill". För regin står Anthony Minghella och i rollerna ser vi: Anika Noni Rose, Desmond Dube, Jill Scott, Nikki Amuka-Bird. Detta är del 3 av 7.

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  


Serien är baserad på de bästsäljande böckerna om Damernas Detektivbyrå i Botswana. Serien finns i 7 delar.


  


HANDLINGEN

 


Folk kommer långväga för att ta del av privatdetektiven Precious tjänster. Mrs Curtin söker sin son som varit försvunnen i tio år, men frågan är Precious kan lyckas med det polisen aldrig gjorde. Och vilka hemligheter hon avslöjar på vägen? Dessutom härjar en inbrottstjuv på Kgale Hill och folk kommer snart att få bevittna byns första biljakt! 



 


Har inte så mycket att skriva om filmen för den är i samma härliga och bra anda som dom andra i serien. Det är bara att kolla och njuta av skådespel och miljöer. Hittade ingen trailer till denna tyvärr.


 
 
Gilla

Gilla

31 december 2012 17:59

Vi har sett någon av filmerna, men inte just denna. Man jag har för mig att jag har läst alla böckerna i alla fall. De är jättebra och roande.

Sv: Jo, du kan tro att Väla är förändrat sen du var där. Den senaste utbyggnaden blev klar i höstas nån gång, eller när det var. Jag tror att det är dubbelt så stort nu och IKEA har byggt ett nytt större varuhus också och rivit det gamla.

Du har helt rätt när det gäller hållaintrosorna. De var värdelösa tyckte jag. Tänk när man måste gå snabbt på toan. :(.

Schillers äppelkaka går verkligen inte av för hackor.

Så nu får jag önska dig och din familj ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

31 december 2012 18:30

Böckerna brukar ju vara ännu bättre så då har ni ändå fått njuta. Det är ju otroligt att dom byggt ut så mycket på några år. Ja du dessa hålla in trosor är nog rena tortyrredskapet ;) Den äppelkakan hoppas jag dom har nästa gång vi åker neröver. Det vattnas i munnen.

Tack snälla du. Önskar dig och din familj också ett Gott Nytt År 2013

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards