Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Malmborgs Lilla!

Av Malin wiper - 22 december 2012 13:00


Vi var in en stund på Malmborgs Lilla i går för att njuta över mat och en kopp kaffe.  Vi satt rätt länge och bara myste, och härliga, spirituella Victoria som driver stället var där också i dag. Vi åkte ut till A 6 köpcentrum men där fanns det inte en enda parkering att uppbringa nånstans så vi vände och åkte hem igen. 



 


Vi köpte lite reservkakor på Malmborgs också. Dom var 40 % nedsatta i pris om man sms:ade ett visst nummer. Tyvärr var jag så uppe i varv i går så jag nästan snubblade över mig själv...  Nu är det dags att börja med avslappningsövningarna igen.


 

Min man åt deras goda köttfärspaj och jag tog bara en fika för jag hade ätit lite före. 


 

Denna kaka som dom kallar "snöflinga" såg jättegod ut. 


 

Detta ser ut som nån slags kolatårta riven choklad på sidorna. Jag skulle vilja gå omkring och bara fota fina tårtor, bakelser och annat kaffebröd men då med bra ljussättning och från lite mer spännande vinklar.


 

Det är alltid mycket folk på Malmborgs Lilla och en härlig stämning. Kul att det inte behövdes läggas ner när Maria Laktos slutade med "Café Lakatos" så man får fortsätta att njuta där.


    


I går 14.00 så väntade jag på att jorden skulle gå under men inget hände...  .  Då får man lite mer tid på sig och det känns skönt när min son och min mans bror kommer till oss i dag...   Dom åkte från Enköping 09.30 och resan tar ca 5 timmar om dom åker direkt utan avbrott. Min mans bror bor i Västerås och är den yngste av tre bröder.

Intressant klipp "Birds- of Paradise" Min mans bror är fågelskådare på fritiden.

 
 
Sussi

Sussi

22 december 2012 13:41

Trist när det inte finns några parkeringar. När man ställt in sig på att göra en viss sak så blir det inte så..
Så goda kakorna såg ut. När det är så billigt är det bäst att passa på. Jag fick mig lite god julfika med kära vänner igår. Vi åt en stooor Saffransmuffins med vaniljkräm. Jag var mätt hela kvällen sen ;)

GOD JUL
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 december 2012 14:37

Man är ju beroende av dom när det gäller köpcentrum. Fast vi hade nog inte orkat gå där när det är så mycket folk i farten. Kakorna var jättegoda i smaken och så tunna och lagoma. Vi slarvade och testade varsin ;)

Härligt att du var och julfikade hos vänner. Det vattnas i munnen när du skriver om saffransbullen ;)

God Jul till dig och din familj också

Varm julkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards