Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Pepparkakor och lite annat....

Av Malin wiper - 21 december 2012 08:30

       


  Den 21/12 2011 såg det ut så här utanför vårt hus så det är ungefär lika mycket snö som i år. Då höll vi på för fullt med att flytta från vårt hus till denna lägenhet så det blev inte mycket tid till julpynt. Min man arbetar sin sista dag i dag men skall arbeta igen nästa torsdag och fredag.  Det blir både en rolig och en sorglig jul i år när både min sons pappa (67 år) har gått ur tiden och min morbror Erik som blev 91 år. Jag har svårt att tackla dödsfall och börjar ofta grubbla men jag skall försöka att inte tänka så mycket.  

Jag har lite svårt för att hinna med just nu så jag bloggvandrar lite då och då i dag tills jag varit in till er alla. Efter lunchen åker vi till Jönköping några ärenden. Nu skall jag steka köttbullar och pyssla med lite annat.



 Jag hade tänkt baka pepparkakor i går men luften gick ur mig när jag inte hittade nån av våra två   brödkavlar. Dom är tydligen fortfarande nerpackade i källaren sen vår flytt hit. Fast vi bott ett helt år här nu så har inte allt kommit upp än. När min man och jag var ute och handlade mat så hittade vi denna fina burk med "Nyåkers pepparkakor" och Mr T sa att han tycker det är den bästa av dom man kan köpa färdiga så vi smakade på varsin när vi kom hem och dom var verkligen goda. Klicka här för att läsa om att dom fått pris för "Årets godaste pepparkaka" 3 år i rad.



Helst hade jag  ändå velat göra pepparkakor själv för det var så länge sen och jag har köpte 3 roliga och fina pepparkaksformar i form av gubbar till halva priset på Gretas som har rea just nu. Nu kommer jag ändå inte att hinna så jag gav upp...     


  

Jag har nu satt i lite av pepparkakorna i plåtburken jag köpte på Salong Hon & han i onsdags. 



Jag har som dekoration satt på tre små hjärtan. Försökte först att göra nåt snyggt med sidenband och lite utsmyckning men jag trasslade in mig och tappade fokus så detta blev enklast....  och ser inte så tokigt ut.    


Kolla in detta roliga klipp... 


 

 
 
Ingen bild

Systern

21 december 2012 09:53

Vad tråkigt att Mr T måste jobba en lördag! Kommer inte ert främmande imorgon också? Här blir det soffletning hela dagen, har sett en soffa på mio som vi är intresserade av. Men vi har gett upp hoppet om en soffa före jul, inte kul!
Ha en bra dag!
kram fr Maria

 
kristina

kristina

21 december 2012 10:20

Jag förstår att det inte är lätt att hitta saker efter flytten.
Det blir många tankar om de kära som har lämnat oss. Men min tro att de är med oss och hjälper och tryggar gör saknaden lite mindre. Men visst är det inte det samma. Min Pappa dog i våras vid 97 års ålder. Förra julen var jag där och lämnade fruktsoppa, det var det viktigaste för honom på julafton. Jag ska koka fruktsoppa i år med och tänla på min Pappa.
Jag drömmer ofta om honom på nätterna och han är så levande och verklig.
Ha en riktigt fin jul och många goa kramar blir min julklapp till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

Malin wiper

21 december 2012 10:41

Det är inte lätt. Allrahelst till såna här högtider så tänker man lite mer på dom som gått bort. Vad härligt att din pappa fick uppnå sån hög ålder. Min pappa har varit borta i 7 år så numera känns det som han är med mig, som du säger. Vad gulligt detta med fruktsoppan. Jag drömmer också om pappa ibland.

Ha en riktigt fin jul själv med din familj

Stor varm julkram

 
helga

helga

21 december 2012 14:14

Man måste ju inte göra allt själv. De köpta är också goda! Vad fint ni pyntar oh fixar inför julen.

Nu önskar jag dig och Mr T en GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 december 2012 16:45

Det har du rätt i ;) jag orkar inte lika mycket som förr så man får ta till enklare medel.

Mr T hälsar tillbaka

God Jul från oss kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards