Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Ella Mae Morse!

Av Malin wiper - 14 december 2012 16:00

 

Jag har så svårt att hinna med nu så jag bloggvandrar lite över hela dan för annars blir jag sittande.   Innan min man gick iväg till arbetet i morse så sa han att det var hela 18 grader kallt och det gör att snön ligger kvar så man får njuta ett tag till. Drömmen är att den skall ligga kvar över julen så det blir riktig julstämning nu när vi skall ha besök av min son och min mans bror.   


    

Nu har jag gjort lyckats få ihop 13 nåldynor i koppar, burk, sockerskål. Önskar att jag hade några snygga skrin kvar sen förut, inget roligt med nästan bara koppar.  Jag skall ta mig en titt i källaren igen för att och kolla igenom lådor. Jag får inte fram dom riktigt på mina bilder.  Jag hade inte tänkt göra några nåldynor ingen för det  var mest en kul grej från början men eftersom jag blev inbjuden till julmarknaden så hade jag inte mycket att ta till. Hinner inte göra mina sjuksköterskeklänningar för dom tar så lång tid att sy och man måste även göra färgtryck på dom. Sen skall jag hitta på nåt nytt att göra för jag är lite less på att göra samma saker om och om igen. 


    

Denna är jag nöjd med för jag testade vit plysch och det funkade bra. Jag tror jag skall limma på kopparna på faten och även sätta en klick klister på skedarna så dom sitter kvar. Som det är nu rullar allt omkring...   

  

  


Dessa utsmyckningsnålar köpte jag och några till på Acleja. Vanliga nålar långa och korta köper jag på Gretas Butik. Fast går det så köper jag på second hand för det blir billigareKopparna och skrinen som nåldynan sitter i  köper jag på second hand.


  

Jag skulle börja göra lite mer julpostklänningar i dag men fick ett stort yrselanfall och försvann nån sekund och då blev jag rädd. Fick lägga ner allt och nöja mig med det jag redan tillverkat och ta till mer second hand istället. Efter att ha behandlat nacken så känner jag mig bättre men kommer inte att riskera mer yrsel för då får jag ställa in min medverkan på marknaden och det vill jag inte. Det svåraste nu är att sätta pris för det kan jag få lite ångest över eftersom jag inte är nån affärskvinna (för blödig). Skulle jag vara anställd på ett företag för att sälja nåt så hade jag fått sparken efter en dag...  

Letade efter nåt med kaffekoppar på Youtube och hittade detta häftiga gamla klipp med Ella Mae Morse. Hade ingen aning om vem hon är så jag tog reda på detta. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om henne. Hon var en sångerska som var populär på 40-50-talet och hon blandade jazz, country, pop och R&B. Hon föddes 1924 och  dog av andningssvikt 16/10 1999  

Klicka här för att läsa mer om henne   

 
 
Ingen bild

Petra

15 december 2012 20:20

Du är så duktig Malin nåldynorna är JÄTTE fina!! Kram Petra

Malin wiper

15 december 2012 21:14

Tusen tack snälla du. Har du fått nån nåldyna av mig? Har du inte det så skall jag skicka en till dig efter alla juldagar. Jag har kännt dig längst av alla på nätet för vi träffades ju på Tasteline.

Ha en fin kväll
kramar

 
camilla

camilla

2 mars 2013 14:29

Vilken fin blogg de där nåldynorna är jättefina!

http://sskaparlust.blogspot.se

Malin wiper

2 mars 2013 15:39

Hej!

Vad kul att du gillar min blogg och även nåldynorna, vad glad jag blir.

Ha en fin lördag
Mvh
Malin

 
camilla

camilla

2 mars 2013 23:37

Jag hittade din blogg efter att ha efterlyst lite olika inspirationsideer för förvaringsburkar till sytillbehör och nåldynor.Jag tycker det är roligt att du besökte och gillade min blogg och det är roligt att du vill länka till den.. jag gör gärna detsamma med din om det är ok för dig:)

http://sskaparlust.blogspot.se

Malin wiper

3 mars 2013 08:59

Det var kul att du hittade till mig. Då länkar jag till dig.

Ha en fin söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards