Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 december 2012

Liljeforslykta, lite fika och grannar....

Av Malin wiper - 8 december 2012 16:00

  

Så här ser det ut när man blickar ut från vår balkong som ligger på sovrumssidan. Det är verkligen mycket snö men dom har inte skottat eller sandat trottoarer så man får akta sig. Här är det bara utsikt mot parkering och ett äldreboende. Så vi bor mitt emellan en småskola och ett serviceboende...  


  


Vi träffade våra fd grannar på byn och dom var hundvakt till sonens pudel som heter "Bagera" Tyvärr är det inte lätt att fota en svart pudel. Jag tog inte så många bilder för jag hade sån yrsel i dag från nacken. Min man såg det på mina ögon som då blir lite skelögda. Våra grannar hade huset  brevid oss på andra sidan gatan d


  


   


Dom hade köpt en tårta för mannen fyllde år i dag och vi stötte även på fd ordföranden i Museieföreningen som också hade köpt tårta så jag tog ett kartongfoto...  



    

Vi tog oss en fika på Ritz för jag började bli så vinglig av yrseln. Kolla in vilka smaskiga bakelser.   


  

Min man tryckte av precis när jag såg lite allvarligt oroad ut...  Jag kan aldrig vänta på nåt så det blir lite miner och konstigheter så därför blir det aldrig några bra bilder på mig.

  

Min man däremot är lite coolare och mer avslappnad. Motsatserna dras till varandra som tur är.  Det var så stilla, lugnt och behagligt ute trots att det var rätt mycket folk ute.


  

När vi kom hem gick min man ner i källaren för att leta efter "Liljeforslyktan" som vi inte hittade förut. Jag blev så glad när han kom upp med kartongen så vi kunde sätta upp den.  Klicka här för att komma in på Halmbockens hemsida.


  

Så här fint blev det och ännu finare i verkligheten. 


  

På vår gamla öltunna har vi en SJ lykta och en stjärna på fot där man sätter in ett värmeljus. Jag har inte kunnat sitta vid symaskinen mer just nu så jag fixar med nåldynekoppar istället tills nacken blir bättre.


 

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén, http://bosseliden.wordpress.com

8 december 2012 16:51

Man kan säga att ni bor mitt i livet då. :) mellan förskola och äldreboende.
Du skyllde väl inte på yrsel för att få den största bakelsen? Skojar bara. Vet själv hur jobbigt det är. Min fru ser det också på mig. Sådant är bra när man inte behöver förklara allt.
Vi var också och fikade idag. Mysigt. Jag tycker det blir liv i en bild när man håller i en kaffemugg. Funderar på att ha en fikabild på mig när jag ska leka med bokomslag och författarporträtt.
Hoppas att du mår bättre nu. Vi ska få massor av snö imorgon em och dessutom med blåst.

Malin wiper

8 december 2012 16:58

Vi är farligt nära ålderdomshemmet i vår ålder så mitt i livet var det länge sen vi var tyvärr ;)). Ja du jag var farligt nära det söta i dag ;) hade det varit förut så hade det blivit den största ;)

Härligt att er fikastund var lyckad. Tycker verkligen du skall använda dig av en fikabild.

Jag gillar snön men inte när det blåser. Vi har julmarknad här i morgon

Ha en fin kväll

 
Lena

Lena

9 december 2012 09:43

Hej vännen!

Hoppas att yrseln är borta idag, det har nog kommit till mig.
Har nackvärk med huvudvärk och yrsel.

Trivs ni i er lägenhet? Det ser så mysigt ut på bilderna därifrån.
Lycktan är jättefin!
ska snart sätta upp alla mina tomtar, och mer lär det bli innan jul. håller på att måla nya nu.

Ha det och hälsa Mr T

Kram

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

9 december 2012 10:17

Då vet du precis hur det känns. Det påverkar allt och man blir jättekonstig och overklig. Jag är lite bättre i dag för jag har fått sova ut lite. Sen har jag haft icgelé på nacken flera gånger i går. Hoppas det snart lugnar ner sig för dig också.

Vi trivs otroligt bra i lägenheten och det känns nästan som man bor i eget hus fortfarande för det finns bara 7 lägenheter i hela huset. Vi har bara en granne ovanpå och det är nästan för tyst. Kul att du gillar lyktan. Jag hade din tomte inne i bloggen för några dagar sen och jag är så glad för den. stor och fin och passar i höga fönster. Sen gillar jag den lilla skyddsängeln också. Kul att du fortsätter att måla. Du är superduktig

Mr T hälsar tillbaka

Ha en skön andra advent
kramar

 
Annelie

Annelie

10 december 2012 17:44

Ååååå.. vilken härligt mysig lykta ni fann i källaren. Tur det kom fram efter flytten.

Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

10 december 2012 18:59

Ja du det är ett konsthantverk som gått i flera generationer tillbaka. Vi har fått den.

Vi har fler saker som vi inte hittat än. Tusen tack snälla du för alla härliga kommentarer. Du är för snäll

Ha en skön kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards