Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

City Skor!

Av Malin wiper - 3 december 2012 17:30

Häromdan var vi in en tur till vårt City Skor för att kolla lite hur dom julskyltat och se om det kommit hem några fler skor och väskor. Gillade denna tomte som höll i en marschall. 


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.    


 

En tuff boots som jag inte sett förut med lite glitter baktill.  


 


Denna gillade min man.            


    


Rebecka hade gjort så fint i den lilla utställningshörnan.    


Förr var det så för då skulle alla kunder tas om hand och ha hjälp med att ta av och på skor. Jag vet för jag har jobbat i skobutik på sommarlov när jag gick i skolan och ibland på helger. Man var även tvungen att visa upp skor på ett visst sätt genom att lägga en sko i handen och hålla upp. Det var full service som gällde.   Nu vill man helst vara ifred och kolla själv och ta kontakt när man vill ha hjälp. 



En liten vy in i skyltfönstret som hade blivit större in mot skobutiken.


   

  


    


Skor som syns och kan användas av dom som inte har en massa skador i kroppen. Själv skulle jag snubbla och slå mig halft fördärvad....   Jag har alldeles för bråttomt för att gå i såna. Det är inte bara yngre som har dom vad jag sett.



Här har vi en mer lagom klack till en högvarvare...  Den var jättefin i vinröd mocca. 

   


      


  

Väska med döskallar.       


    


Vilken kitschig väska....                  



Arctic Monkeys med "Dancing Shoes". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en brittiskt indierock-band bildat i Sheffield, England 2002

 
 
Annelie

Annelie

3 december 2012 18:14

Jättefin tomte, synd man inte bor så man kan ha en sådan tomte ståendes utanför.

Den beiga kängan du höll i gillade jag otroligt mycké... absolut min smak.

Döskallar kommer på massor av produkter,, ta bara tatueringar.
Jag kan tycka det är käckt & tufft på vissa produkter, men JAG skulle aldrig tatuera en döskalle på min kropp.

Ha en underbar fortsättning på veckan.. // Varm kram i kylan Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

3 december 2012 19:58

Det var den verkligen. Jag saknar också att kunna sätta ut lite fina saker. Kängan föll mig i smaken också. Jag gillar inte heller döskallar men smaken är olika.

Ha en fin fortsättning på veckan själv

kramar

 
Maya

Maya

3 december 2012 21:58

Jag gillar skor, men är ingen skogalen tjej. Gillar klackar och får bättre hållning av klack, kan gå i högklackat då jag varit mannekäng så det är ingen match för mej. T.o.m min sjukgymnast tycker att klackar är bra för min hållning. Men att gå i helt platta skor har jag svårt för eftersom jag lider ofta av hälsporre och svåra hälsprickor i båda hälarna, inte för att det är fel skor eller så, utan för att jag är född med hälar som saknar en viss dämpning (fettkudde/hälkudden) i hälen, likaså min morfar, mamma och bror har så. Nu verkar min son ha ärvt detta också. Hälen kan inte dämpa stegen och inte heller återfettas som de ska, då spricker hälen så det blir djupa sårsprickor (ibland blöder det) och hälsporre är vanligt. Men vi har lärt oss leva med det och får helt enkelt smörja ofta och tänka extra mycket på vilka skor vi köper. Jag har nu jättesköna skor jag i höst fått av min mamma, jag har lagt in både en extrasula för foten och geléinlägg i hälen på dem, längesen jag var smärtfri såhär länge. Annars har jag ofta smärtor i hälarna och jobbigast när man gått en dag utan skor (även inne) och ska sova. Eller på morgonen efter.

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

3 december 2012 22:34

Jag har också varit mannekäng som ung. Jag kan inte gå i helt platta skor utan kan ha lite klack men är inte van att gå i 18 cm höga klackar. Som du säger så blir man rak i ryggen. Min mamma tjatade på oss barn att sträcka på oss så jag är rak i ryggen och det är jag glad för. Jag får också både hälporre och annat om jag har för platta skor. Ja du man får ärva en del åkommor som man får leva med. Geleinlägg
brukar jag använda när jag får ont i hälarna.

Hoppas du haft en fin kväll goa du

kramar

 
Maya

Maya

3 december 2012 23:17

Hej igen...förresten, hittade Du priset på tavlorna Du visade på bloggen i början på november? Minns inte butiken, men Helena hade dekorerat butiken. Du kommenterade på min blogg den 9 nov så troligen var det den dagen Du bloggade om några finfina tavlor jag gillade. Återkommer om jag hittar Ditt inlägg ;)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

4 december 2012 07:28

Vad bra att du hittade inlägget. Har jag glömt bort att tala om för dig om priset? då börjar jag bli glömsk sorry! antar att du frågat mig. Det är mina skador som ställer till det ibland.

kramar

 
Maya

Maya

3 december 2012 23:25

Hittade inlägget med tavlorna Du skrev! Gretas Butik var det som hade tavlorna.

http://wiper.bloggplatsen.se/2012/11/08/8955925-gretas-butik/#kommentarer

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

4 december 2012 07:26

OK! då vet jag. Skall kolla din länk

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards