Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 december 2012

The Animals!

Av Malin wiper - 1 december 2012 10:00

 

En passsande låt (efter förra inlägget) med Eric Burdon and The Animals "House of the rising sun". Det var en av mina favoritgrupper och Eric Burdon hade en fantastisk röst. Jag gillar dom fortfarande och i dag skickade  min syster  en länk där det står att dom skall spela i Göteborg i maj. Hon frågade om vi skulle gå för det skulle dom själva försöka göra, och vi sa ja och hoppas vi kommer dit. Hon köper ut biljetter, och dom är inte så dyra. Jag ryser av glädje och ser fram emot detta. Då tänker jag göra allt för att få träffa dom efter konserten för jag skall ha autografen av alla i bandet.


Klicka här för att komma in på en länk jag fick av syrran. Den är till Lorensbergsteatern där The Animals skall uppträda i maj. Syrran arbetar på Markbladet i Kinna.

  

Klicka här för att läsa om deras besök i Göteborg. Jag blev lite besviken för sångaren Eric Burdon kommer inte för han är inte med i gruppen längre. Det finns  bara 2 orginalmedlemmar kvar. Biljetterna är så pass billiga så vi kommer nog att åka och se dom ändå 


Klicka här för att komma in på Eric Burdons hemsida. The Animals var en brittisk R&B- och bluesinfluerat rockband aktivt på 1960-talet. Gruppen bildades i Newcastle-upon-Tyne, Storbritannien år 1962 och kom att ha stor betydelse för british invansion-fenomenet. Chas Chadler, gruppens basist, blev senare manager för Jimi hendrix och satte samman hans grupp The Jimi Hendrix och satte hans grupp The Jimi Hendrix Experience. The Animals invaldes i rock and Roll hall of Fame år 1994.

 
 
Fenixmona

Fenixmona

1 december 2012 10:42

Å´härlig musik! Klart du ska se dem om du har möjlighet! Tyvärr är det ju så i de flesta gamla band numera att många av medlemmarna har bytts ut under åren. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

1 december 2012 12:50

Verkligen! Dom är äldre än mig så jag förstår att dom inte kan hålla på hur länge som helst :(.

Dom byts ut överallt och endast en brukar vara kvar.

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Bosse Lidén, http://bosseliden.wordpress.com

1 december 2012 12:13

Ännu en gammal goding jag gillar skarpt. Har den på en samlings-CD.
Tuff ny header.
Önskar en trevlig första advent.

Malin wiper

1 december 2012 12:48

Kul att du gillar dom också. Jag skall nog köpa en samlings CD också. Kul att du gillar headern men jag skall göra en roligare av det andra fönstret istället. Den sätter jag in senare.

Ha en fin advent själv

Må så bra
Malin

 
Hebbe

Hebbe

1 december 2012 13:11

Hej du,,Ja hon har ju att brås på Lynn,,Liz skrev ca 260 låtar under sin kariär många kända artister sjöng in hennes låtar,hon avled i sviterna efter sina hjärt/lung besvär 31/10 2011

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

1 december 2012 14:44

Vad många låtar hon skrev och hon och dottern har liknande röster. Synd att man inte har kännt till henne förut men det finns ju musik av henne att lyssna på.

Tack för bra tips

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards