Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Christina Schollin änglar.....

Av Malin wiper - 29 november 2012 16:00

 

Så här såg det ut från vardagsrumsfönstret i morse. Inte mycket snö men det blev betydligt ljusare ute

Det var lite pudersnö på marken när jag vaknade och en minusgrad.  Vi får gå ner i eftermiddag igen och kolla igenom kartongerna för vi hittade inte allt i går. Det kommer att bli lite jobbigt för om jag ställer adventsljusstakar i båda fönstren så ryms inte alla blomkrukor för det är en bred skalm på mitten som tar bort en del fönsteryta. Det kommer att bli lite svårt att placera ut grejerna. I går såg jag att många redan satt upp adventsljusstakar och tänt dom.  

   


     



    

Den här adventsljusstaken tappar en vinge på olika ställen varje gång jag tar fram den så nu ligger den på torkning efter att Mr T limmat ihop den. Det är en Christina Schollin ängel som vi köpte för flera år sedan. Vi brukar ha den på vardagsrumsbordet.   


             


Så här ser den ut framifrån och hennes änglar blinkar alltid med ett öga.  Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Tyvärr har änglaboden upphört så man kan tydligen köpa hennes änglar på webben. När vi bodde i Katrineholm så åkte vi ofta till Stockholm och vi besökte även hennes bod och hon var där själv och sålde men hade rätt mycket personal för det var jämt fullt därinne. Hon hade färdigsignerade bilder av sig själv på disken.


   


Vi har även denna som vi också köpte för flera år sedan. Den kan man sätta på en hylla. Vi har tänkt ge bort den när vi flyttade för vi hittar ingen plats för den men vi vet inte längre.  Vi har varit nere i källaren igen i dag  för att hämta upp julsaker men det fattas några kartonger som vi inte hittar. Där finns en jättefin lykta och två adventsljustakar och lite annat. Det känns tråkigt för vi har inga andra ställen dom kan finnas på.  Vi får gå igenom alla kartonger igen i morgon.  Jag har i alla fall gjort iordning i rumsfönstren men det ryms inte så mycket och dessa höga fönster fodrar höga saker och det har vi inte så mycket av.  Jag har fått gardintyg till köket av syrran men dom skall vi sätta upp efter julen för jag skall ha vita och rödrutiga längder över julen.



  


The FireBirds med "Pretty Little Angel Eyes". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Det är ett brittiskt band som grundades 1981 av deras tidigare frontman John Plummer. År 1992 uppträdde de på den officiella invigningen av Disney paris, där de var de enda brittiska bandet

 



    


 
 
Ingen bild

Bosse Lidén, http://bosseliden.wordpress.com

29 november 2012 16:26

Jag vill också ha sådant där vitt som lyser upp därute.
Någon gång ska jag se Christina S änglaaffär i Gamla stan. Jag älskar änglar.
Visst är det trist när låtar förknippas med reklam. Hackigt och vattnigt.
Nu har du kanske fint i rummet.

Malin wiper

29 november 2012 18:26

Det vita är borta nu tyvärr. Hennes butik är tyvärr nedlagd och det finns bara försäljning på nätet. Det är verkligen trist detta med rekamen och gammal musik.

Jag fick göra så gott jag kunde med dom små fönstren.

Ha en skön kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards