Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Ritz!, lite tomtar och annat pyssel................

Av Malin wiper - 26 november 2012 13:30

 




Jag har varit ute och promenerat i regnet och sen tog jag en fika på Ritz men jag kan inte äta upp mer än en halv smörgås numera. Jag har inte så mycket att skriva om just nu för jag har fullt upp med att sy färdigt mina alster. Jag har redan gett bort några så jag får fylla på så jag har tills jag skall på julmarknad. Har dessutom hittat halvfärdiga julpostklänningar i källaren som jag skall färdigställa i dag.



 

  

Var och handlade på ICA och där höll en en kille på att fixa till nåt som heter "Exotisk bricka" som man kan beställa till fester och det såg så gott ut. Jag fick zooma lite så det blev lite otydligt.



  


 

Klädnypetomtar ICA  


  


Här kan man se lite av strukturen som blir när man målar över väv. Det är snyggare i verkligheten, går inte att få fram riktigt på bilden. I dag skall han måla andra lagret och i morgon hoppas vi kunna måla fondväggen. Vi vill bli klar till helgen för att kunna åka och hälsa på mamma på lördag. Vi hinner inte fixa nån köksö före jul så vi får ställa tillbaka det gamla bordet men jag har köpt en vaxduk i vitt spetsmönster (Gretas) som kommer att passa till vår röda ljusstake.  Vi kommer ändå inte att sitta i köket när vi får gäster i jul utan det blir i vardagsrummet. Huvudsaken att det är klart med målningen.


 

Acleja  



Ett roligt gammalt klipp med Michael jackson där man får se honom och andra dansa och sjunga först en annan låt men sen kommer "Puttin´on the Ritz" som jag var ute efter och som är passande till inlägget. Klicka här för att komma in på Michael Jacksons hemsida. Han har varit ur tiden nu i över 3 år och det känns konstigt att tiden gått så fort.




 
 
Annelie

Annelie

26 november 2012 15:33

Snyggt och måla över detta mönster, egentligen bra att de gör så numera.
Att man bara får måla,, när det ändå är lite mönster i det.

Vad ska ni ha för färg på det mesta och vilken färg på fondväggen..??

Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

26 november 2012 16:06

Det håller bättre och dessutom är denna väv jättebra. Vi skall ha en fondvägg som är grönblå med lite turkos i.

Ha en fin kväll
kramar

 
Hebbe

Hebbe

26 november 2012 17:42

Hej du,,klart jag vill visa upp vinsten,,ljusstaken är skitfin,den har jag på mitt rumsbord..Det känns jättebra att vara en vinnare..Tackar o Bockar..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

26 november 2012 18:38

Kul att du gillar ljusstaken. Vad glad jag blir. Du kom ju med rätt svar på en gång. Du är verkligen en vinnare ;) kram

 
Hebbe

Hebbe

26 november 2012 17:59

Ja det är en fin låt Gerard Joling spelade in den 1989 sen har många andra gjort den oxå,,men originalet är nog bäst ändå..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

26 november 2012 18:37

Jag har aldrig hört honom men han var bra. Orginalen brukar vara bäst

Ha en fin kväll
kramar

 
Maya

Maya

26 november 2012 18:18

Vad kul med julmarknad! Hoppas Du får sälja massor! Vi hade tydligen julmarknad förra helgen, men då vi inte har nån tidning så missade vi det. Igår var det skyltsöndag, men den gillar jag inte.

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

26 november 2012 18:36

Jag vill inte säga var innan jag fått ihop tillräckligt många och jag skall ta med lite second hand och annat också. Får jag inte ihop tillräckligt så får jag avstå. Här har vi inte skyltsöndag förrens 9/12

kramar

 
Cattis

Cattis

26 november 2012 20:04

Exotisk bricka är jättegott. Min man brukar göra en egen ibland och man bara njuter av att få äta alla frukter och så det olika köttet som är till. Vi brukar ha grillade kycklingben, rostbiff och så fläskfilé. Sen brukar vi ha potatisgratäng till.

Nu börjar till och med jag längta efter att julpynta men jag har inte haft tid att tänka på det innan för här är ju fullt upp med att fixa väggar och golv. Men nu har till och med mina hyllor kommit upp i köket så nu vill jag ha lite tomtar där.
Tomtar brukar jag inte ta fram förrän dagen innan julafton men i år ska jag nog göra det till advent.

Hoppas ni hinner färdigt med köket till helgen så ni kan åka iväg och bara njuta i lugn och ro utan att ha det över er.

Kram vännen och ha en bra kväll.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

26 november 2012 22:11

Det såg verkligen gott ut. Vad härligt det låter när du räknar upp allt gott ;). Vi är i samma position just nu med renovering så vi har inte tid heller förrens till helgen. Härligt att ni börjar bli klara. Det är ju mest adventsljusstakarna som skall fram.

Jag hoppas också vi hinner färdigt men i dag tog vitfärgen slut. Dom hade gett oss för lite så en halv vägg är kvar.

Tack för dina fina och omtänksamma ord

Ha en fin kväll själv vännen
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

26 november 2012 21:46

exotisk bricka är jättegott! Blir mer och mer populärt tycker jag också. Det låter som en bra plan att försöka bli klara med köket till helgen, det är ju trots allt rätt skönt att inte ha något stort på g nu när det blir advent och allt.
Fina härliga bilder som alltid :)
Varm kram till dig vännen!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

26 november 2012 22:05

Jag har inte testat sån bricka. Det är skönt att ta det lugnt för vi har stressat rätt mycket nu. Jag tittar in till dig i morgon för nu är jag så trött.

Tack för dina fina ord goa du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards